حامیان اخوان‌المسلمین اعلام کرد که تا زمانی که مرسی به قدرت باز نگردد، در هیچگونه انتخاباتی شرکت نمی‌کنند و علیه دولت موقت این کشور شکایت خواهند کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، "ایهاب شیحه" رئیس حزب سلفی "الاصاله" و یکی از رهبران "همپیمانی ملی" در حمایت از مشروعیت اعلام کرد که حامیان اخوان تا زمانی که "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر به قدرت باز نگردد، هرگونه انتخاباتی را تحریم خواهند کرد.

وی تأکید کرد که برخی از رهبران همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت در سفری دوره‌ای به جنوب آفریقا، واشنگتن، تعدادی از کشورهای آفریقایی و اروپایی تلاش می‌کنند عدم مشروعیت دولت فعلی را ثابت کنند  و از این کشورها بدرخواست کنند که دولت را به رسمیت نشناسند.

وی افزود که این هئیت حامیان اخوان در خارج از کشور با هئیت وکلایی که به ریاست "رودنی دیکسون" وکیل انگلیسی، تشکیل شده ،ملاقات کرده‌اند تا  علیه "عدلی منصور" رئیس جمهور موقت، "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع و "محمد ابراهیم"  وزیر کشور مصر و "حازم الببلاوی" نخست وزیر این کشور و تعدادی از اعضای کابینه شکایت‌هایی را ارائه دهند.

دولت موقت مصر اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری تا چند ماه آینده برگزار خواهد شد و وزیر دفاع مصر یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در انتخابات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار