رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از بهره برداری قریب الوقوع واحدهای تولیدی جدید در این استان و افزوده شدن به چرخه تولید همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، استان را قطب صنعتی با پتانسیل های غنی دانست و با بیان اینکه توانمندی های آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن و همچنین صادرات و واردات توانسته است جایگاه برجسته ای در سطح کشور از آن استان نماید افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این افتخار را دارد که در طول سال جاری با صدور مستمر جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و نیز تلاش و کوشش فعالان و سرمایه گذاران علاقه‌مند ، زمینه و بستر افزوده شدن واحدهای تولیدی متعددی در سطح استان را فراهم نماید.

عظمایی در ادامه با اشاره به تعداد واحدهای در دست بهره برداری در دهه فجر امسال خاطر نشان کرد: 23واحد تولیدی طی ماههای اخیر آماده بهره برداری شده است که به برکت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولین کشوری و استانی، تولید خود را آغاز کرده و به چرخه تولید و صنعت استان اضافه خواهند شد.

وی، اشتغال مستقیم این واحدهای تولیدی را بالای 700 نفر ذکر کرد و افزود: اکثر این واحدها در محدوده شهرستانها واقع شده است و از این حیث در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در مناطق کمتر توسعه یافته موثر خواهد بود.

عظمایی با یادآوری اینکه برخی از این واحدهای در حال بهره برداری، ایجادی و برخی دیگر طرح توسعه کارخانه است افزود: این واحدها، محصولات متنوعی را در رشته های مختلف صنعتی تولید و به بازار مصرف توزیع خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی محصولاتی از جمله دارو، فراورده‌های پودری مشتق از شیر، قند، کاغذ تیشو، نوپان، کاغد روکش، آبگرمکن گازی، انواع رنگ‌های ساختمانی، پروفیل درب و پنجره، پودر لباسشویی، روکش‌های چوبی، آسفالت، انواع روغن موتور و پکیج‌های گرمایشی را جزو تولیدات این کارخانه‌های در دست بهره‌برداری برشمرد و افزود: علاوه بر این واحدهایی در حوزه بسته بندی و چاپ و همچنین تولید لباس و محصولات صنایع فلزی به بهره‌برداری می‌رسد.

عظمایی در خاتمه یادآور شد که این واحدهای تولیدی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، آذرشهر، هریس، بناب، بستان آباد و ملکان احداث شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در عین حال یادآور شد که با تلاش دست اندرکاران در ماههای آتی نیز واحدهای تولیدی جدیدی در سایر شهرستان‌ها به بهره برداری خواهند رسید.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: کارخانه ، چرخه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.