جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه بار دیگر آماج حملات و انتقادهای دو وزیر صهیونیست قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، جان کری به استفاده از تهدید برای تحریم رژیم صهیونیستی در جهان به منظور گرفتن امتیاز از این رژیم در مذاکره با فلسطینیان متهم شده است.

 گلعاد اِردان وزیر دفاع غیرعامل و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل گفت : جای تاسف است که می بینیم دولت آمریکا واقعیت خاورمیانه را درک نمی کند و از جهتی نامناسب به اعمال فشار در مناقشه اسراییل و فلسطین می پردازد.

اردان در رادیو دولتی اسراییل اعلام کرد :  ای کاش جان کری به محمود عباس ( رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ) توضیح بدهد چنانچه به مخالفت با اجرای صلح ادامه بدهد چه مسائل ممکن است اتفاق بیفتد.

یوری آریل وزیر مسکن اسراییل و از اعضای حزب ملی گرای کانون یهود و هوادار شهرک سازی نیز به سهم خود در رادیو نظامی اسراییل جان کری را متهم کرد : با سخن گفتن از تهدید به تحریم ، میانجی درستکاری نبوده است.

اعضای کابینه اسراییل اواخر هفته گذشته را به حملات لفظی علیه جان کری پرداختند ، حملاتی که بعضی اوقات به یک حمله فردی تبدیل می شد.

جان کری روز شنبه اعلام کرد چنانچه تلاشهای اسراییل برای دستیابی به توافق صلح به نتیجه نرسد احتمال دارد در سطح بین المللی مورد تحریم قرار بگیرد. وزیر خارجه آمریکا این مطلب را در کنفرانس امنیت مونیخ اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار