معاون اول رئیس‌جمهور از طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار به عنوان "دروازه توسعه محور شرق کشور" بازدید کرد .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در بندر شهید بهشتی چابهار، ضمن بازدید از تاسیسات و تجهیزات این بندر، فاز نخست طرح توسعه بندرشهید بهشتی را مورد بازدید قرار داد و با توضیحات مدیرکل اداره کل بنادر در جریان جزئیات و اعتبارات هزینه شده این طرح قرار گرفت.

لایروبی کانال دسترسی و حوضچه بندر به میزان ۱۷ میلیون مترمکعب با آبخورمنفی۱۶ ، احیای اراضی بندر به میزان ۱۹۵ هکتار،ساخت حدود ۴۱۵۰ متر دایک حفاظت ساحل، انجام عملیات بهسازی خاک به میزان ۱۱۱۹ هکتار، تطویل موج شکن موجود بندر به طول۱۴۷۰ متر، احداث ترمینال کانتینری با دو پست پهلوگیر به طول ۶۰۰ متر و احداث ترمینال چندمنظوره با سه پست پهلوگیر به طول ۶۰۰ متر از جمله بخشهای مهم عملیات اجرایی فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی هستند.

گفتنی است ظرفیت فازیک این طرح پس از اجرای دو پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله چندمنظوره به ۶ میلیون تن در سال خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
باسلام
سرمایه گذاری در چابهار باید با جدیت دنبال شود.چون چابهار با اقتصاد منطقه در یک سمت وسو قرار دارد.این تحولات باید در مسیر ارتقای سطح معیشتی وتوجه به ان دراین استان باشد ودوم در جهت کمک به بخش کشاورزی ومنابع ابی وگردشگری شود .امیداورم باتوجه به موقعیت منطقه چابهار زمینه برای استفاده وشکوفایی از ظرفیت های این استان بر میزان تعالی وارزش های دینی ؛وتکیه بر نیروهای بومی وخود مردم بلوچ وبلوچستانی وسیستانی صورت پذیرد واوضاع این منطقه را دگرگون ورو به پیشرفت قرار دهد.
چابهار شهری است که همه برادران اهل سنت وتشیع ان متحدانه در کنار هم برای تحقق اهداف اسلامی ایرانی مانند تمام شهر های ایران ایستاده است.
آخرین اخبار