معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پایه ششم از جنس ابتدایی است، گفت: معلمان راهنمایی مجبور نیستند به ابتدایی بیایند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده یک‌‌میلیون و 80 هزار نفر دانش‌آموز مقطع پنجم متوسطه به پایه ششم ابتدایی ورود می‌کنند.
وی افزود: با راه‌اندازی کلاس ششم ابتدایی در کشور یک سال به آموزش و پرورش اجباری افزوده شد و فرد یک سال بیشتر زیر تاثیر تربیت ماندگار قرار می‌گیرد.
سحرخیز با اشاره به اینکه برنامه درسی و شیوه‌های تدریس باید تغییر کند، افزود: تفکر و پژوهش به درس‌های دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی افزوده شده است تا اندیشیدن را به دانش‌آموزان یاد دهیم و آنها راه خود را پیدا کنند.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش بر جایگاه مدیر و معلم تمرکز شده است، عنوان کرد: تحول بنیادی یک شبه و یا یک ساله روی نمی‌دهد، بلکه مردم باید این تحول را بخواهند و آموزش و پرورش را حمایت کنند.
سحرخیز با تاکید بر اینکه پایه ششم از جنس ابتدایی است، بیان داشت: معلمان راهنمایی مجبور نیستند به ابتدایی بیایند.
وی درباره تامین نیروهای مورد نیاز در دوره ابتدایی با توجه به نوگشایی پایه ششم ابراز داشت: 3 هزار و 900 دانشجو در تربیت معلم آموزش می‌بینند و معلمان حق‌التدریس و نیروهای جذب شده نهضت سوادآموزی نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم در دوره ابتدایی وجود ندارد.
سحرخیز تصریح کرد: این نیروها به طور حتم به کلاس ششم ابتدایی نمی‌روند و ممکن است، معلمان باتجربه دوره ابتدایی در کلاس ششم تدریس کنند.
وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه سال آینده دوره‌های آموزشی کلاس ششم ابتدایی آغاز می‌شود.
 
* یک پنجم مدرسه‌ها هوشمند می‌شوند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری 20 هزار مدرسه در کشور به طور کامل هوشمند می‌شوند که این تعداد یک پنجم مدرسه‌ها را شامل می‌شود.
سحرخیز روند هوشمندسازی مدرسه‌ها را رو به رشد دانست و افزود: تاکنون حدود نیمی از جامعه هدف عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار مطلوبی برای هوشمندسازی مدرسه‌ها پیش‌بینی شده است از اختصاص 2 میلیارد تومان به استان‌ها در این زمینه خبر داد.
سحرخیز ابراز داشت: ظرفیت هوشمندسازی مدرسه‌ها در استان‌ها وجود دارد و باید از کمک خیران و مردم برای این طرح بهره گرفت.
وی فرهنگ‌سازی در زمینه هوشمندسازی مدرسه‌ها را ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید احساس تکلیف نسبت به نیاز روز آموزش و پرورش ایجاد شود.
سحرخیز معلم را روح تحول بنیادی دانست و ابراز داشت: مدیر باید رهبر آموزشی باشد./س
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.