رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای صبغه فرهنگی وتاریخی ممتازی بوده وبستری مناسب برای پرورش بزرگان وچهره های شهیرعرصه تاریخ، فرهنگ و ادب محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، میلانی در خصوص تاثیر حوزه هنری استان بر پرورش و کشف استعدادهای جوانان افزود: آذربایجان شرقی با داشتن قابلیت ها وظرفیت های فرهنگی بسیار می تواند درجریان سازی توسعه فرهنگی وهنری کشور موثرباشد، در این استان همواره بزرگان زیادی درعرصه فرهنگ وهنر وتاریخ وادبیات برخاسته اند، بزرگانی همچون استاد شهریار، پروین اعتصامی، پروفسور محسن هشترودي، ميرزا حسن رشديه، جبار باغچه بان، ستار خان و باقر خان، علامه طباطبایی،اميني و جعفری و ... از بزرگان عرصه فرهنگ، هنر، دانش و تاریخ هستند که مایه افتخار و مباهات این خطه محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: امروزه حوزه هنری در مسیری حرکت می کند که شناساندن و کشف استعداد های هنری و فرهنگی جامعه یکی از وظایف این حرکت متعالی می باشد و شناسایی هنرمندان و جذب آنان به کارگروه های هنری استان می تواند مسیری پیش روی افراد قرار دهد که در آینده بر تعالی فرهنگ و هنر استان می توانند نقش موثری ایفا نمایند.

میلانی با تاکید بر اینکه حوزه هنری از عمده‌ترين متوليان فرهنگي- هنري استان است، خاطر نشان کرد: حوزه هنری با محوريت عنصر الهي اسلام و حكومت اسلامي دست‌اندركار فعاليت‌هاي گسترده و متنوعي در دو محور تولید- آموزش و تربیت کادر هنری برای نظام از قبيل انتشارات، آموزش رشته‌هاي مختلف هنري، تهيه‌كنندگي و ساخت فیلم، حمايت از برگزاري نمايش‌هاي آييني و تعزيه، اقدام به احياي هنرهاي اصيل ايراني- اسلامي می نماید.

وی همچنین اضافه نمود: حوزه هنري با ارائه پوشش‌هاي حمايتي در قالب طرح‌ها و پروژه‌هاي فرهنگي و هنري با محوريت دين و ارزش‌هاي مذهبي سعی دارد ضمن انجام وظايف اصلي خود طيف وسيعي از اقشار اجتماع اعم از هنرمندان، جوانان، علاقه‌مندان و افراد داراي استعداد را حمايت و پشتيباني نمايد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار داشت: این دستگاه با برگزاري جلسات گروهي در قالب کارگروه ها، با شركت علاقه‌مندان رشته‌هاي مختلف و نيز با برگزاري مسابقات و شب‌هاي شعر، مسابقات طراحي و نقاشي، فراخوان براي مقالات ارزشمند در زمينه‌هاي گوناگون تلاش مي‌نمايد تا علاوه بر معرفي مجامع سالم و هدفمند براي حضور فعال هنرمندان و جوانان و ساير علاقه‌مندان گامي موثر در راستاي تامين نشاط اجتماعي و فرهنگي بردارد./ش
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشف ، استعداد ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.