طبق سرشماری‌های صورت گرفته متوسط نرخ‌ باسوادی خانوارهای عشایر سیستان و بلوچستان ۴۴ درصد برآورد شده است مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت : طبق سرشماری‌های اخیر متوسط نرخ‌ باسوادی خانوارهای عشایر سیستان و بلوچستان ۴۴ درصد برآورد شده که این نرخ برای مردان ۵۰ درصد و برای زنان ۳۷ درصد است بنابراین بیانگر این واقعیت است که هم دولت در این رابطه همت به خرج داده و هم عشایر تمایل بسیار خوبی به امر مهم سوادآموزی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حمید طوقی افزود: براساس آخرین نتایج سرشماری عشایر کوچنده سال ۱۳۷۸ آمار عشایر سیستان و بلوچستان ۱۸۹ هزار و ۸۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۱۹۹ نفر برآورد شده که این جمعیت در قالب بیش از ۲ هزار و ۴۲۰ رده کوچنده پراکنده هستند.

وی تصریح کرد: بررسی قلمروهای عرفی عشایر موید وجود ۲۴ زیست بوم عشایری است که ۲۹۴ سامانه عشایری در نقاط مختلف این استان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طوقی با بیان این‌که حدود ۲۵ درصد از تولیدات دامی را سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: تعداد دام در اختیار خانوارهای عشایر این استان ۹۰۰ هزار رأس است./ش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.