نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان کوچک‌زاده در حوزه سیاست خارجی گفت: غلط می‌کند کسی که عزت ملت را بفروشد، مگر کسی می‌تواند عزت ملت را بفروشد، این چه واژه‌هایی است که بکار می‌برید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز بهارستان طی تذکری با استناد به ماده 79 آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی، گفت: محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور معلوم نیست با کدام مجوز در جلسه‌ای که برای دفاع از لایحه بودجه به مجلس آمده‌اند به تذکر نماینده جواب می‌دهد، ثانیاً معاون رئیس جمهور در پاسخی که به تذکر نماینده داشت گفت، چه لزومی داشت درباره نحوه توزیع سبد کالا این گونه اظهارنظر شود، بلکه می‌توانستید به طور خصوصی در خفا من بگویید، برادر عزیز من، شما یک تصمیم گرفتید که کشور را دچار هیجان کرده و بنده به دو بخش این تصمیم معترض بودم.

باهنر که ریاست  این بخش از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت با قطع سخنان کوچک‌زاده از او خواست تا سخنانش شرایط بیان تذکر ماده 79 را برای نماینده دیگری ایجاد نکند، درست است که ما در آئین‌نامه داخلی مجلس برای نمایندگان دولت ماده 79 را قائل نشدیم اما شما هم به گونه‌ای صحبت نکنید که به شخصی تعرضی شود.

کوچک زاده به ادامه سخنان خود پرداخت و خطاب به نوبخت، گفت: آقای نوبخت شما که می‌گوئید بیایید به من خصوصی بگویید، بنده باید بگویم که تذکر بنده قبل از صحبت شما در مورد مسئله‌ای بود که همه کشور متوجه آن شده‌اند، پس چطور یک نماینده این موضوع را در خفا به شما بگویید، همچنین شما چرا نیامدید آن سخنان را به خودم بگوئید.

وی افزود: نکته بعدی درباره سخنان نوبخت این است که منبع تأمین اقلام سبد کالا از کجا بوده؟ حتی اگر آقای رحمتی که هم اکنون به عنوان کارشناس دولت در جلسه حضور دارد را به عنوان حکم بیاید اعلام کند که سخنان آقای نوبخت را به عنوان منبع سبد کالا قبول دارد یا خیر، من از شما می‌پذیرم، اما به گونه‌ای نباشد که ما یک ردیف از داخل بودجه درآوریم و بگویم که از این ردیف پول را داده‌ایم.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه توزیع سبد کالا اشاره و تصریح کرد: نکته بعدی همین جاست که سبد کالا چرا به این شکل توزیع شده است، روز شنبه و در دانشکده 50 نفر از کارگران دانشکده پشت کلاس من آمدند و از من پرسیدند که چرا به ما سبد کالا نمی‌دهید در حالی که یارانه سبد کالا به حساب اساتید واریز شده است، که بنده هم به آنها گفتم از آنها خواهم پرسید.

کوچک‌زاده همچنین ادامه داد: چرا سبد کالا به کسانی که واجد شرایط هستند از جمله کشاورزان و کارگران پرداخت نشده است همانطور که همکار ما آقای قاضی‌پور در این باره تذکر دادند، چه نحوه توزیعی است که کسانی که دستشان به دهنشان می‌رسد مشمول این سبد شده‌اند اما بسیاری که از قشر محروم هستند از دریافت این سبد کالا محرومند، بنابر این این نحوه توزیع، شایسته دولتی که مدعی تدبیر است، نبود.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه داد: نکته بعدی این است که اگر خزانه خالی است پول منابع سبد کالا از کجا آمده است؟ هزینه هر بار توزیع سبد کالا نزدیک یک هزار میلیارد تومان است، من از آقای مصباحی مقدم پرسیدم که این پول از کجا تأمین شده است و ایشان هم نمی‌دانستند این در حالی است که پیش از این می‌گفتند خزانه خالی است.
 
کوچک‌زاده با اشاره به سخنان عثمانی نماینده مردم بوکان که گفته بود بسیاری از نورچشمی‌ها در دولت قبلی بن دریافت کرده‌اند و در این دولت این بن به مستمندان رسیده است، گفت: من حرفی ندارم که این بن‌ها از کجا آمده است، اما اگر شما هم این بن‌ها را دریافت کرده‌اید پس شما هم یک نورچشمی هستید.

باهنر در پاسخ به اظهارات برخی نمایندگان در انتقاد به نحوه واگذاری سبد کالایی اظهار داشت: در خصوص نحوه توزیع سبد کالا نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی وجود دارد که انشاءالله سعی می‌کنیم فرصتی را فراهم آوریم تا دوستان در دولت در این خصوص توضیح دهند، هرچند ما هم فکر می‌کنیم خیلی بهتر از این می‌شد عمل کرد.  
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در استفاده به موقع از واژه‌ها برخی نکات را مدنظر قرار دهیم، خطاب به آقای کوچک‌زاده گفت: آقای کوچک‌زاده در رابطه با سیاست خارجی عنوان کرد؛ عزت ملی را فروختند، غلط می‌کند کسی که عزت ملت را بفروشد، مگر کسی می‌تواند عزت ملت را بفروشد، این چه واژه‌هایی است که بکار می‌برید؟  
 
باهنر با بیان اینکه ممکن است بنده هم به مذاکرات نقدی داشته باشم، تصریح کرد: اما این واژه که عزت ملت را فروختند، واژه درستی نبود، مگر مملکت صاحب ندارد که کسی بخواهد این کار را بکند؟

انتهای پیام/




برچسب ها: فکر ، عمل ، واژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار