نعمتی مانند جمهوری اسلامی، به واسطه خون شهیدان به ما داده شده است ، با پاسداری کردن از این نعمت حقش را نیز ادا خواهیم کرد .

حجت الاسلام علی صدوقی ، کارشناس مسائل دینی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : خداوند جهت رشد بندگانش در مسیر طاعت خود ، امکاناتی را در اختیار آنها قرار داده است ؛ در ادبیات دینی به آن امکانات نعمت گفته می شود ، مانند سلامتی ، هوش و ذهنی مطلوب ، محیط زیستی سالم ، ارتباط با خانواده و ... (امکانات مادی و                            معنوی).                                                                 

وی تصریح کرد :اگر با این نعمت ها ارتباط سالمی برقرار نکنیم ، ضایعشان کرده ایم (نقمت) . به عنوان مثال  با به خطر افتادن سلامتی مان که در پنج حوزه رخ می دهد ، به واژه نقمت قوت بخشیده ایم (فکری ، روانی ، جسمی ، اجتماعی و معنوی ...).
                                                                                 
کارشناس مسائل دینی افزود: اگر می خواهیم بدانیم  چقدر شاکرهستیم ، باید میزان سلامتی مان را در این پنج حوزه  بررسی کنیم.                                                                                                                                                  
علی صدوقی تشریح کرد : یک تعداد از نعمت ها از جانب خداوند بدون واسطه و یک تعداد از آنها با واسطه به ما عطا می شود ؛ قرآن ، پیامبر اکرم (ص) ، امام زمان (عج) از نعمت های الهی هستند(بی واسطه) ، ما زندگی مان را باید به گونه ای مدیریت کنیم تا در مسیر رضایت آن عزیزان گام برداشته و حق نعمت را ادا کنیم ؛ اگر پیامبر(ص) و امام زمان (عج) از ما راضی باشند ، خداوند از ما راضی خواهد بود.                                                                                                                                                     
 این کارشناس علوم دینی گفت : در ادبیات دینی ، واژه رحمت در کنار واژه نعمت قرار دارد. در قرآن خیلی از این واژه استفاده شده است که اعم از واژه نعمت است ، آنچه در طول زندگی از جانب خداوند به ما عطا داده شده ، حاصل رحمانیت او است (خداوند نعمت هایش را بر همه تمام کرده است).
                                                                                                                                                   
 خداوند همچنین رحیم است ، اما رحمیت او شامل افرادی می شود که حق نعمات را ادا کرده باشند  ، خیلی از انسان ها در زندگی شان ثروت فراوان دارند اما از آرامش روانی برخوردار نیستند ،بلعکس آن نیز صادق است. 
برچسب ها: درگاه ، نعمت ، الهی ، صدوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار