نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه کلید موفقیت در عرصه بازرگانی را در رقابتی کردن خدمات و کالاهای صادراتی دانست و گفت: اقتصاد خانه‌پرور نمی‌تواند شکوفا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بیژن کلهرنیا گفت:نظام بازرگانی حاکم بر استان یک سیستم بازرگانی سنتی است.برای پشتیبانی از بازرگانی فراملی یک سیستم پولی و مالی دقیق فراهم نشده است.

کلهرنیا کنار زدن مقررات دست و پاگیر، شناخت آسیب‌ها و رفع بوروکراسی‌ها، شناختن بازارها و واقعیت‌ها، بازاریابی و بازارسازی را از اقدامات ضروری برای ایجاد جهش در صادرات استان مطرح کرد.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه  گفت: کرمانشاه در قدیم دروازه شرق به غرب بوده و در تمام برنامه‌های استراتژیک تدوین شده به مزیت بازرگانی استان اشاره شده است.

وی گام اول در صدور خدمات فنی و تخصصی را تبادل استاد و دانشجو عنوان کرد و بیان داشت: دومین مزیت اقتصادی استان کرمانشاه ترانزیت است که نیاز به گسترش و توسعه زیربناها دارد.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه ایجاد نهادهای تسهیل‌گر برای بازاریابی و آموزش بازرگانان و تجار به‌منظور به‌چنگ آوردن بازارهای فراملی و پایدار کردن این بازارها می‌تواند در رقابت با قدرت‌های اقتصادی راه‌گشا باشد./ش ک


برچسب ها: کرمانشاه ، مزیت ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.