قانون جديد ضد تروريسم عربستان سعودی که براساس آن هرگونه اظهارنظر و سخنرانی در انتقاد از دولت ممنوع است روز يکشنبه به اجرا درآمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ، در  قانون جديد ضد تروريسم که به امضا ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی رسيده ، تروريسم به عنوان اقدامی تشريح شده است که هدف از آن مختل کردن نظم عمومی، متزلزل کردن امنيت جامعه يا ثبات کشور و همچنين اهانت به کشور است.

در اين قانون جديد همچنين آسيب رساندن به اموال عمومی يا منابع طبيعی نيز يک اقدام تروريستی اعلام شده است. در چارچوب اين قانون سعودی‌ها يا خارجی‌هايی که چنين اقداماتی را انجام دهند بدون در نظر گرفتن محل اقامت آنها محاکمه خواهند شد.

اين قانون جديد که 16 دسامبر تصويب شد همچنين به نيروهای امنيتی اجازه می‌دهد افراد مظنون را بدون اتهام تا شش ماه بازداشت کنند و تحت برخی شرايط خاص ، اين دوره شش ماهه میتواند تمديد شود.

سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام کرد اين قانون محدوديت هايی را در زمينه آزادی بيان ايجاد می‌کند و قدرت پليس را بدون نظارت دستگاه قضايی بر آن افزايش میدهد.

اين گروه مدافع حقوق بشر که مقر آن در نيويورک است از ملک عبدالله خواست محدوديت‌ها عليه حقوق مردم را کاهش دهد و نه اينکه چنين محدوديت هايی را شدت بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار