اسماعيلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارت بر زندانيان در حين مرخصی اطمينان خاطر شهروندان را به دنبال دارد

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی كشور گفت:‌ نظارت و مراقب از زندانیان در زمان مرخصی موجب ایجاد اعتماد و اطمینان برای شهرونداني است که از حضور برخي از آنها در جامعه نگرانند.

"غلامحسین اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با مرخصی زندانیان و نحوه نظارت و مراقبت از آنها در زمان مرخصی اظهار داشت: نظارت و مراقبت از زندانیان مختص تمام مجرمین نبوده بلکه این مهم برای مرتکبین جرائمي چون سرقت و مواد مخدر با توجه به حساسیت این اعمال مجرمانه، لحاظ می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: پس از اعلام مرخصی مشخصات، آدرس محل اقامت، و همچنین زمانی که به فرد زنداني مرخصی اعطا شده به پلیس اطلاع داده می‌شود و در طی آن فرد مذکور تحت نظارت نامحسوس پلیس قرارمی‌گیرد.
 
اسماعیلی تصریح کرد: هنگامی که فرد زندانی درحال مرخصی است تحت نظر حوزه استحفاظی پلیس قرار دارد و آنها با در اختیار داشتن آدرس و اشرافی که به محل‌های تردد وی دارند مراقبت نامحسوس پلیسی نسبت به رفتار زندانی در حال مرخصی، انجام می‌دهند.
 
وی با اشاره به اهمیت نظارت و مراقب از زندانیان در زمان مرخصی گفت: این روند در حوزه تعاملات بین سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی موجب ایجاد اعتماد و اطمینان برای شهرونداني است که از حضور برخي از زندانيان در جامعه نگرانند.
 
رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور در پایان خاطرنشان کرد: نظارت و مراقبت از زندانیان در زمان مرخصی به منزله هشداری برای این دسته از مجرمین است؛ مبنی براینکه آنها اين نکته را درنظر داشته باشند که در زمان مرخصی نيز تحت مراقبت‌های پلیس قرار دارند.
 
گفتنی است؛ یکی از مواد آیین‌نامه کیفری در خصوص مرخصی زندانیان طی 31 شهریور ماه سال جاری در کمیسیون حقوقی مجلس، مورد بررسی قرار گرفت و طی آن زندانیان جرائم قابل تعلیق با رعایت شرایط و ضوابط قانونی و با نظر قاضی مشمول یکی از موارد آیین دادرسی کیفری مربوط به مرخصی می‌شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار