روایت زیبایی‌های بی‌دلیل ایران زمین در قالب مجموعه عکس‌های "وطنم ای شکوه پابرجا" در 13 دکل فوق سنگین حفاری و در گستره‌ای به وسعت از خزر تا خلیج فارس به نمایش درآمد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت حفاری شمال روایت زیبایی‌های بی‌دلیل ایران زمین در قالب مجموعه عکس‌های "وطنم ای شکوه پابرجا" با حمایت شرکت حفاری شمال و به همت پایگاه عکس چیلیک در 13 دکل فوق سنگین حفاری و در گستره‌ای به وسعت از خزر تا خلیج فارس به نمایش درآمد. 

در این نمایشگاه، تعداد 30 قطعه عکس رنگی در ابعاد و اندازه‌های مختلف با موضوع طبیعت بکر و معماری بومی ایرانی به نمایش درآمده است.
 
مجتبی محسنی؛ مدیر اجرایی این نمایشگاه، نمایش تصویر را در تلطیف روحیه کارکنان بخش‌های عملیاتی بسیار نافذ و موثر خواند و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نمایش ویژگی‌های ممتاز برآمده از غنا و لطافت نهفته در رنگ رنگ طبیعت چهار فصل کشور ایران و عظمت و شکوه معماری ایرانی اسلامی برای کارکنانی است که حداقل نیمی از یک ماه را دور از خانه و خانواده در دل دشت و کوه یا در میانه آب‌های خروشان خزر و خلیج فارس به مجاهدت اقتصادی برای کشورمان مشغول هستند.
 
مجتبی محسنی با اشاره به رعایت اصول تهیه و انتشار این عکس‌ها، گفت: براساس رویکرد اخلاق حرفه‌ای، تصمیم بر آن شد تا در راستای حمایت از حریم هنر و شخصیت هنرمندان، آثار این گروه از عکاسان خریداری شده و با هماهنگی شرکت حفاری شمال با چیدمان‌های گوناگون و براساس ظرفیت دکل‌های مقصد در محیط‌های اقامتی و ترددی و در کمپ‌های سکونت کارکنان دکل‌های حفاری در معرض نمایش قرار گیرند.
 
براساس این گزارش، در این مجموعه عکس، آثار 18عکاس، شامل تصاویری منتخب از 8 استان و 20 شهرستان کشور به نمایش درآمده است؛ ابراهیم باقرلو، ملیحه فرهادی، محمدرضا خرازی، مجتبی محسنی، نیما خالدی کیا، مهدی طاهری، مهدیه روستایی، سمانه سرابی، بهادر رحیمی، سجاد هاشمی، کامران ذهبی، امید آقایی، فاطمه میرالی، سمیه هاشمی، مهدی سروری، مهناز رحیم لو، محمدصادق خضرایی و مونا حسن از جمله عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه هستند.
 
در این نمایشگاه که به همت پایگاه عکس چیلیک و با حمایت شرکت حفاری شمال برگزار شده است، نماهایی از معبد و عمارت چغازنبیل، پل خواجو، آرامگاه حافظیه، آرامگاه کوروش بزرگ، نخلستان‌های خوزستان، کویر مرنجاب، لاله‌های واژگون، قله دماوند، دامنه‌های اسالم خلخال، اقیلم کردستان، شالی زارهای مازندران، ارتفاعات ییلاقی ماسال و روستای تاریخی ماسوله به تصویر کشیده است.
 
گفتنی است؛ برای نخستین بار در صنعت نفت ایران است که تصاویری با این ترکیب در گسترده‌ای به وسعت دریای خزر تا خلیج فارس و به صورت دائمی به نمایش درمی‌آید.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: دکل حفاری ، عکس ، ایران ، چیلیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار