سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه واگذاری سبدهای کالایی، تکرار سیستم منسوخ شده کوپنی است، گفت: سیستم کوپنی یک سیستم رانتی بود که حذف شد و ارائه سبد کالا تکرار این سیستم منسوخ شده است.

رحیم  زارع نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درگفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به حذف برخی خانوارها از دریافت سبد کالا٬ اظهار داشت: دولت در شناسایی جامعه هدف موفق عمل نکرد و متاسفانه اقشار محروم جامعه همانند کارگران فصلی که 4 ماه در سال 400 تا 500 هزارتومان حقوق می‌گیرند و مابقی سال هیچ‌گونه دریافتی ندارند از دریافت سبدکالایی محروم شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در فاز اول هدفمندی، پرداخت همگانی یارانه نقدی را داشتیم که این خود اثر بخشی هدفمندی یارانه‌ها را کاهش می‌داد، تصریح کرد: دولت امروز نیز در شناسایی مشمولان دریافت سبدکالایی و توزیع این سبد عدالت را رعایت نکرده و به علت عملکرد نادرست دولت در شناسایی خانوراهای مشمول دریافت سبد کالایی،  دیده شده است نام برخی از مسئولان عالی‌رتبه برای دریافت یارانه غیرنقدی ثبت شده است اما کارگران و کشاورزان محروم و ساکن دورترین نقاط روستایی از دریافت  این خدمت محروم  شده‌اند.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، ادامه داد: در سال آینده بر پرداخت‌های غیر نقدی تاکید شده است که به نظر می‌رسد پرداخت یارانه‌های نقدی را تحت تاثیر قرار دهد و این یارانه کالایی، به دور از اهداف تعیین شده در طرح هدفمندی یارانه‌ها است.
 
نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات  در مجلس، توزیع سبدکالایی را بازگشت دولت به سیستم کوپنی پرداخت غیرنقدی یارانه‌ها دانست و افزود: سیستم کوپنی یک سیستم رانتی بود که حذف شد و واگذاری سبد کالایی تکرار این سیستم منسوخ شده است.
 
زارع  با تاکید براینکه چنین روشی، روش آزمون و خطاست، گفت: این روش باعث نارضایتی مردم  به خصوص دهک‌های پایین جامعه می‌شود و لازم است دولت برای شناسایی صحیح دهک‌ها بررسی دقیقتری انجام دهد.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به نارضایتی‌های به وجود آمده، نمایندگان قصد طرح سوال از وزرای مربوطه را خواهند داشت یا خیر، پاسخ داد: جمعی از نمایندگان طرح تفحص از سبد کالا را کلید زده‌اند که این طرح در خصوص نحوه توزیع و ترکیب سبد کالایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد از بندر عباس
۰۹:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
باسلام /بخدادلم به حال اون بيوه زن مستمري بگير تامين اجتماعي با يك بچه مريض وهزارخرج گران وحقوق پانصد هزارتومان اون هم درشهر گران بندر عباس كه مشمول سبد كالا نشده ولي برادر كارمندش باحقوق بالاي يك ميلىون وهشتصد هزارتومان مشمول سبد كالا شده دلم سوخت .
Iran (Islamic Republic of)
مازيار
۰۸:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
در اداره ما از 500نفر قراردادي هستيم همه ما حقوقمان تا حدودي يكي است وتازه انهايي كه ماشين وخانه شخصي دارند سبد كالا مي گيرند بعد افرادي مثل من بدبخت كه خانه هم نداريم سبد تعلق نمي گيرد.
آخرین اخبار