رئیس مجلس بار دیگر در پاسخ به انتقاد نمایندگان مبنی بر عدم رای‌گیری برای سه شیفته شدن جلسات علنی گفت: اعضای هیئت رئیسه معتقدند برای سه شیفته شدن جلسات علنی نیازی به رای‌گیری نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نوبت عصر جلسه علنی امروز نیز همانند جلسه عصر روز گذشته با تذکرات مکرر نمایندگان برای رای‌گیری به منظور سه شیفته شدن جلسات علنی همراه بود.

محمدرضا تابش نماینده اردکان که در جلسه عصر روز گذشته نیز تذکر داده بود امروز باز هم طی تذکری از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد برای سه شیفته برگزار کردن جلسات علنی حتما نظر نمایندگان را لحاظ کنند.

وی خطاب به باهنر گفت: شما باید مسئولیت شرعی خودتان در قبال اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس را انجام دهید.

تابش تصریح کرد: هرچند همه نمایندگان با سه شیفته شدن جلسات مجلس موافق هستند ولی باید نظر نمایندگان نیز لحاظ شود.

در پی تذکر تابش، محمدرضا باهنر که ریاست این جلسات را برعهده داشت گفت: ما موظف به اجرای آیین‌نامه هستیم.

وی افزود: همانطور که در اخطارها اگر رئیس مجلس ولو به اشتباه آن را وارد نداند، رای‌گیری صورت نمی‌گیرد در مورد تذکر نیز نظر رئیس جلسه باید عملی شود.

وی در پاسخ به درخواست تلویحی برخی نمایندگان مبنی بر تفسیر قانون از سوی نمایندگان گفت: درست است تفسیر قانون اساسی و قوانین دیگر برعهده نمایندگان است اما این کار نیز فرآیندی دارد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: برای آیین‌نامه نمایندگان می‌توانند آن را اصلاح کنند و یا برای تفسیر قانون نیز 10 نفر از نمایندگان می‌توانند با نوشتن نامه‌ای درخواست تفسیر قانون دهند.

باهنر پاسخ‌های روز گذشته خود را مجددا تکرار کرد و گفت: هیئت رئیسه به اتفاق معتقد است برای سه شیفته شدن جلسات علنی نیازی به رای‌گیری نیست البته بهروز نعمتی نماینده اسدآباد نیز تذکر تابش را تکرار کرد و باهنر نیز به جواب خود مجددا اصرار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مکرر ، نمایندگان ، اردکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار