وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی را در خصوص توزیع پیک نوروزی در ایام تعطلات عید ارائه کرد.

علی اصغر فانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نظرسنجی سایت آموزش و پرورش در خصوص استفاده تلفن همراه در مدارس گفت: این سوال می‌تواند یک فرهنگ‌سازی در جامعه باشد و مردم بدانند که این موضوع برای آموزش و پرورش اهمیت دارد که با توجه به نظرخواهی‌ها و همچنین دعوت از اساتید تعلیم و تربیت به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب خواهیم کرد.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر گروهی برای این کار مأمور شدند که اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند و در نهایت با توجه به آیین‌نامه‌های سازمان و مصالحی که در فرآیند تعلیم و تربیت باید مدنظر قرار گیرد تصمیم‌گیری و توسط شورای عالی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

*واگذاری تصمیم‌گیری درباره پیک نوروزی به استانها

فانی در ادامه با اشاره به نحوه توزیع پیک نوروزی امسال اظهار داشت: توزیع و یا عدم توزیع پیک نوروزی امسال به استان‌ها و مناطق و در برخی موارد نیز به مدارس واگذار شده و در این خصوص سیاست ثابتی دنبال نمی‌شود.

وی ادامه داد: هدف پیک نوروزی این بود که دانش‌آموزان در 15 روز تعطیلات نوروز از درس فاصله نگیرند و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی داشته باشند و به همین دلیل به صورت متمرکز در وزارت آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم‌گیری نشده و خود استانها و یا مدارس با توجه به سیاست‌های خود این کار را انجام می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این کار یک پیام مثبت است و مقدمه‌ای برای اینکه وزارت‌خانه را از حالت متمرکز بودن خارج کنیم و تصمیم‌گیری‌ها را به استان‌ها و مناطق واگذار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیک ، نوروزی ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه دانش آموز
۱۰:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
سلام به نظر من پیک نوروزی رو بر ندارید آخه ما امسال ششم هستیم و اگر عید از دروس فاصله بگیریم یعنی هیچ! امید همه ی ما به تیز هوشان دراومدنه نذارید تو عید زحمتامون به باد فنا بره . یکم گوش کنید ؛درموردش فکر کنید به خدا ما راضی هستیم.. .......
Iran (Islamic Republic of)
تایبادخراسان
۰۶:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
حق الزحمه امتحانات نهایی خرداد92 که قولشو آقای وزیر دادن ،چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
چرا از وزیر سوالات مهم پرسیده نمیشه؟پیک نوروزی فکر نکنم مساله مهمی باشه.سوالاتی مثل تبدیل وضعیت نیروها.وضع معیشتی معلم ها نحوه سازمان دهی نیروها .پرداخت معوقات و سوالاتی از این دست من بارها دیدم با مسولین مصاحبه میشه و سوالات بی ارزش پرسیده میشه بهتر هست خبر نگاران در پرسیدن سوال کمی بهتر عمل کنن.
Germany
عظیم
۲۳:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
درمورد تلفن همراه نظر مردم مهم است ولی درمورد تعطیلی پنج شنبه ها نظر خواهی از مردم غلط است؟
Iran (Islamic Republic of)
عبداله حسینی
۲۲:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
با سلام امسال چیزی بنام پیک نوروزی نداریم وبه جای آن(( فعالیتهای یادگیری در ایام نوروز است))نام گرفته ومعلم محترم با توجه به تفاوتهای فردی و رغبت دانش آموز برای ایشان این فعالیت رو تعریف میکنه مثل : خاطره نویسی ، مصاحبه ، تهیه گزارش تصویری وصوتی ، ساخت کاردستی با وسایل دور ریزو... خلاصه هم بچه ها از تعطیلات لذت ببرند وهم فعالیت یادگیری داشته باشند. انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
تکلیف مربیان پیش دبستانی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
به جای نظر سنجی در مورد موبایل فکری به حال این همه غلط در کتاب های درسی تازه تالیف شده و حجم زیاد آن بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۰:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
تورو خدا نظر وزیر رو در مورد ادامه تحصیل معلمان بپرسید واقعا برا ادامه تحصیل باید از هفت خان رستم بگذریم(رئیس سازمان آ.پ -مدیرمنطقه یا شهرآ .پ - مدیر مدرسه و....)
Iran (Islamic Republic of)
حامداحمدپور
۲۰:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
اقای وزیر الان سه ماهه ما معلمان را دلخوش کردی به پرداخت مطالبات این چیه امروز ریختین ؟واقعا که!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
سلام چرا وزیر همه کارهای مثبت انجام شده درزمان وزیر قبلی رابدون دلیل علمی زیر سؤال میبرند اقای وزیرمامعلمین زجر کشیده ی ابتدایی نیاز واقعی به یک روز تعطیلی حتی باوجود 25ساعت کارداریم وراضی هستیم این تعطیلی رااز ماباظلم نگیر یک معلم ابتدایی
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۲۰:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
چرا سبد کالا به همه فرهنگیان تعلق نمی گیرد؟
جناب وزیر پیگیر این موضوع باشد.
-
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
چرا وزیر در مورد مربیان پیش دبستانی وتکلیفی که مجلس کرده چیزی نمیگه
-
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
در مورد جذب مربیان پیش دبستانی از وزیر گزارش تهیه کنید ممنون
آخرین اخبار