امسال افزون بر ۵۵۰ هزار تن مرکبات در انبارهای جهرم فارس ذخیره سازی شده است تا در ایام نوروز به بازار عرضه شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جلال بهجو مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار تن مرکبات از باغات شهرستان جهرم تولید شده است که از این مقدار بیش از 550 هزار تن محصول در انبارهای صنعتی و انبارهای موجود در سطح باغات و منازل ذخیره تا در فصل بهار و ایام عید نوروز به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد مرکبات ذخیره شده از نوع لیموشیرین و بقیه لیمو لیسبون، پرتقال، نارنگی و گریپ فروت است، افزود: این شهرستان دارای چهار واحد سردخانه صنعتی با ظرفیت 60 هزار تن است که عملیات ذخیره سازی مرکبات و خرما را انجام می‌دهند و علاوه بر آن بیش از 150 واحد سردخانه معمولی و انبارهای موجود در سطح باغات نیز به ذخیره‌سازی میوه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جهرم سالانه بیش از 48 هزار تن محصول انار تولید می‌شود که حدود 15 هزار تن آن به‌ صورت سنتی و صنعتی برای فروش در اواخر اسفند و فصل بهار ذخیره‌سازی می‌شود، بیان کرد: عمده انار ذخیره شده در این شهرستان مربوط به بخش خفر بوده و با توجه به سرد بودن این منطقه نگهداری و ذخیره‌سازی میوه انار تا فروردین ماه امکان‌پذیر است.

با توجه به تولید سالانه میلیون‌ها تن مرکبات در شهرستان جهرم شاهد واردات مرکبات در ایام نوروز به کشور هستیم که این امر سبب می‌شود که بسیاری از تولیدات کشاورزان جهرمی به قیمت ناچیز خریداری شود و یا به سبب ذخیره‌سازی در انبارها و عدم فروش که عمدتا علت آن قیمت نامناسب است خراب و نابود شوند. جا دارد که مسئولان کشوری و استان در این زمینه تدابیری بیندیشند تا محصولات کشاورزان به ‌موقع برداشت و عرضه شود. /

انتهای پیام/



برچسب ها: ذخیره ، میوه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.