وزیر فرهنگ و جوانان امارات:آثار هنری ایرانی بسیار فاخر و منحضر بفرد بوده و برگزاری این نمایشگاه گامی بسیار ارزشمند در جهت توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده است.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ وزیر فرهنگ امارات با مشاهده آثار فاخر هنری ارائه شده در نمایشگاه جایگاه قرآن کریم در هنر ایرانی،ضمن تجلیل از هنر ایرانی از تلاش رایزنی فرهنگی ایران قدردانی كرد و اظهار داشت: آثار هنری عرضه شده در نمایشگاه بسیار فاخر و منحضر بفرد بوده و برگزاری این نمایشگاه گامی بسیار ارزشمند در جهت توسعه همکاری های فرهنگی و هنری فیما بین جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده محسوب می شود.

در این نمایشگاه که در آستانه دهه مبارکه فجر و بمدت ده روز ادامه خواهد داشت؛ آثار هنرمندان برجسته کشورمان از جمله آقایان حمید عجمی ، سلیمان سعید آبادی ، امیر هوشنگ آقامیری ، محسن فولادی ، عرضه شده است .

دکتر محمدحسین هاشمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده در خصوص افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایران با حضور و استقبال گسترده مقامات و مردم امارات در گالری هنری «قصر الامارات» مواجه شده است.

 هاشمی در ادامه با اشاره به حضور مقامات و شیوخ مهم امارات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزود: این مراسم با حضور «شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان»، وزیر فرهنگ و جوانان امارات، «شیخ سیدعلی الهاشمی»، مشاور عالی امور دینی امارات، نمایندگان پارلمان امارات و سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد و از مقامات ایرانی حاضر در این مراسم نیز می‌توان به سفیر و رایزن فرهنگی ایران، «دکتر محمد روشن»، رئیس دانشگاه سوره، «دکتر حسن بلخاری»، استاد فلسفه هنر دانشگاه تهران، هنرمندان برجسته ایران و برخی مسئولین نهادهای ایرانی مقیم امارات اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و جوانان امارات، طی مصاحبه زنده با تلویزیون ابوظبی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران؛ گفت: «ما همیشه از هنرمندان ایرانی آثار نو، تازه، خلاقانه و ارزشمند دیده‌ایم و در این نمایشگاه هم کارهای ارائه شده در زمینه هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی ایران بسیار فاخر، متنوع و جذاب است و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های امارات پیدا کرده است.

دکتر هاشمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امارات گفت: این نمایشگاه به همت مؤسسه فرهنگی «آراد» به‌عنوان دبیرخانه اجرایی این پروژه با حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل  گالری‌ هنری قصر الامارات شهر ابوظبی از دوشنبه، هفتم بهمن افتتاح شده است.

رایزن فرهنگی ایران در ادامه به دیگر آثار هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: از آثار به نمایش درآمده می‌توان اشاره کرد به تابلوخط‌های نقاشی خط استاد حمید عجمی، هنرمند برجسته ایرانی که مبدع خط معلی است، تابلوهای تذهیب و نگارگری امیر هوشنگ آقامیری و استاد سلیمان سعیدآبادی، و آثار صنایع دستی شامل معرق، منبت، قلم زنی، فرش ، نقاشی و خط که همگی با محوریت آیات قرآن و اسماء الهی کار شده است.

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، وزیر فرهنگ و جوانان امارات، طی مصاحبه زنده با تلویزیون ابوظبی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران؛ برگزاری این نمایشگاه را گامی مهم در تعمیق روابط دو کشور دانست و از هنرمندان ایرانی تجلیل کرد و گفت: «ما همیشه از هنرمندان ایرانی آثار نو، تازه، خلاقانه و ارزشمند دیده‌ایم و در این نمایشگاه هم کارهای ارائه شده در زمینه هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی ایران بسیار فاخر، متنوع و جذاب است و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های امارات پیدا کرده است».

این مقام مسئول با اشاره به استقبال گسترده از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایش هنر ایرانی اسلامی گامی به سوی آشنایی بیشتر نخبگان و فرهیختگان اماراتی به هنر ایرانی با تمرکز بر قرآن کریم است و این نمایشگاه برای اولین‌بار است که بدین کیفیت در سطح بین‌المللی به‌منظور نمایش آموزه‌های قرآن کریم در آثار هنرمندان طراز اول ایران برگزار می‌شود.

هاشمی ضمن توضیح درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه گفت: در میان آثار متنوع و جذاب این نمایشگاه، چهار جلد قرآن نفیس که به دست هنرمندان ایرانی تهیه شده است، بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. قرآنی از جنس طلا و جواهر، قرآن گلدوزی شده توسط بانوی هنرمند اصفهانی، قرآن چوبی با عنوان مصحف زرین بشری و قرآنی که بر روی چرم نگاشته شده است از جمله این نسخ منحصر به فرد هستند. کوچکترین رحل قرآن کریم نیز توسط آقای منصوری در این نمایشگاه رونمائی شد كه  این اثر هنری فاخر مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن استقبال از این نمایشگاه اظهار کرد: حضور مردم و مقامات اماراتی و همچنین مقامات سایر کشورها و استقبال از آثار به نمایش درآمده بسیار چشمگیر بود.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «جایگاه قرآن کریم در هنر ایران» به مدت 10 روز تا 17 بهمن از ساعت 8 تا 22 به وقت محلی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.