یهودیان نیویورک در نامه ای سرگشاده به شهردار این شهر، اعلام کردند دایره وظایف او برخلاف آنچه مطرح کرد، نباید به حمایت از ایپک معطوف باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ریل نیوز ؛ شهردار نیویورک در نشست ایپک (لابی طرفدار اسرائیل) تاکید کرد بخشی از کار او دفاع از اسرائیل است.

مایکل رتنر مدیر مرکز حقوق قانونی با ابراز تاسف از این اظهارات بیل دبلازیو شهردار نیویورک، گفت سخنان وی نشان می دهد که وظیفه او فراتر از پاسخگویی به نیازهای مردم این شهر است و وی خود را به دفاع از اسرائیل و پاسخگو بودن به ایپک ملزم می داند. 

وی افزود شهردار نیویورک به دفاع از اسرائیل می اندیشد و به جرایمی که علیه فلسطینیان صورت می گیرد، توجه ندارد. این سخنان به حدی حیرت آور بود که یهودیان نیویورک طی نامه ای سرگشاده به او اظهار داشتند ایپک سخنگوی آنها نیست. این نامه را پنجاه و هشت یهودی امضا کرده اند که از طیف های مختلف سیاسی هستند و باورهای مختلفی درباره راه حل مناقشه اسرائیل-فلسطینیان دارند.

در بخشی از این نامه آمده است:«ما نیز به نیازها و نگرانی های بسیاری از موکلان شما که یهودیان آمریکایی همچون ما، در بین آنها هستند، آگاه هستیم و این نیازها همسو با خواسته های ایپک نیست. از این رو کار شما نباید دفاع از خواسته های ایپک باشد. ایپک نماینده دولت تندروی اسرائیل و حامیان راست گرای آن است و از طرف ما سخن نمی گوید». 

رتنر در ادامه به اظهارات اوباما در نطق سالانه اش پرداخت و گفت او نیز زمانی که به مناقشه اسرائیل و فلسطینیان اشاره می کند و خطاب به اسرائیل می گوید «ما همیشه در کنار شما هستیم»، در واقع اظهاراتی مشابه شهردار نیویورک را مطرح می کند و اقدامات غیرقانونی اسرائیل را نادیده می گیرد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار