صبح امروز در هشتمین کار گروه اشتغال استان تهران معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری از اشباع شدن ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش‌های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نعمت‌الله ترکی در خصوص مصوبات جلسه امروز گفت: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی در بخش صنعت و کشاورزی در نظر گرفته که حدود 10 درصد از منابع سال جاری را به این دو حوزه اختصاص می‌دادند که خوشبختانه محقق نیز شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری که کار گروه اشتغال تشکیل شد، حدود256 طرح قرار شد از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرند که در کار گروه مطرح و حدود 228 طرح پس از تصویب نهایی با مستندات به صندوق توسعه ملی ارسال شد.

ترکی خاطرنشان کرد: تسهیلات در دو بخش، تسهیلات ثابت و تسهیلات سرمایه در گردش پیش‌بینی و ابلاغ شده است. با کار گروهی که تشکیل و حمایت شد سقف و رقمی که تا به حال مصوب شده حدود 1000میلیارد تومان بوده است، که در دو بخش تسهیلات مصوب شده ارسال و تا پایان سال محقق و به انجام می‌رسد.

گفتنی است 200 میلیارد تومان با نرخ سود 16درصد در دو بخش جذب کردند و همچنین طی تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل استان تهران، ملزم به پرداخت تسهیلات هستند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال‌زایی افزود: تسهیلات به صورت یک ساله است و اگر از هموطنان تمایل با این نرخ سود تسهیلات دریافت کنند به حوزه صنعت معدن و تجارت مراجعه کنند. 

ترکی مصوبه دیگر این کار گروه را در بخش حرفه آموزی و مهارت عنوان کرد و افزود: در استان تهران ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش‌های دولتی اشباع شده است و اگر کسی در رشته‌ای تحصیل می‌کند به امید اینکه در مراکز دولتی کارمند شود این امر تحقیق پیدا نخواهد کرد.

وی اذعان کرد: حدود 5هزار مجوز و پروانه به آموزشگاه‌ها و مراکز فنی‌حرفه‌ای صادر شده بود که هم‌اکنون حدود سه هزار تعطیل شده است وعلت این تعطیلی‌ها عدم خروجی ثبت مراکز آموزشی است. اگر بعد از حرفه‌آموزی، مهارت تبدیل به شغل نشود استقبال از مراکز کمتر می‌شود.
قرار شد کمیته‌ای تشکیل دهیم و در خصوص آموزشگاههای غیرفعال تعیین تکلیف کنیم که اگر نیاز باشد فعال شوند یا همان 2000 آموزشگاه ساماندهی شدند.

ترکی یاد‌آور شد: با شاخص و معیارهای جدید قرار است مبحث اشتغال‌زایی را سامان دهیم، تصمیم گرفتیم آماده هستیم حدود 31 مرکز دولتی در مجموعه استانداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا کل مجموعه در اختیار بخش خصوصی باشد و هدف از این برنامه، ایجاد رقابت بین مجموعه‌ها و آموزشگاه‌ها است و لازم به ذکر است، بیشتر از آموزشگاه‌هایی استقبال می‌کنیم که بعد از مهارت‌آموزی بحث اشتغال کارآموزان را هم پیگیری کنند./
انتهای پیام/

برچسب ها: ظرفیت ، اشتغال ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار