معاون رئیس پارلمان آلمان گفت ایران بازیگر مهمی است و ما باید با این کشور وارد گفتگو شویم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "کلودیا راث"، معاون رئیس مجلس آلمان از حزب سبزها در گفتگوی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این اهمیتی حیاتی دارد که مذاکرات با ایران به یک نتیجه‌ای رسیده است که طرف ایرانی آن را پیروزی می خواند و آمریکا هم همینطور و یک نوع برد برای طرفین است، وقتی کسی بازنده نباشد نتیجه خوبی است، به نظرم این خوب است که امسال ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور دارد، اگر چه که برای اولین بار نیست اما شاید بتوان گفت ایران با صدایی تازه در سیاست خارجی در این نشست حاضر شده است، این من را امیدوار می‌کند اما کافی نیست، من بدون شک از غیبت ایران در کنفرانس ژنو درباره سوریه خرسند نیستم، ایران نقش مهمی در این موضوع بازی می کند و باید در ژنو حضور می داشت.

"کلودیا راث" گفت: ایران در این موضوع بازیگر است و حضورش از خیلی از شرکت کننده‌ها مهمتر بود در نتیجه، هر نتیجه‌ای برای سوریه بدون ایران مشکل‌ساز خواهد بود.

وی در مورد توافق هسته ای هم گفت باید بگویم که آنچه در ایران اتفاق افتاده قدم اول است مسلما ما نباید فقط با ایران درباره مسئله هسته ای گفتگو کنیم.

معاون رئیس مجلس آلمان گفت: به نظر من گفتگو کردن حتی اگر حاشیه هایی هم داشته باشد بهتر از این است که ما دیواری بین خود و دیگران بکشیم. من فکر می‌کنم ما باید با این کشور وارد گفتگو شویم حتی اگر جدال‌برانگیز  باشد، ایران بازیگر مهمی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار