نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "قصه‌ها" پرحاشیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "قصه‌ها" با حضور "رخشان بنی اعتماد" کارگردان "قصه‌ها" گلاب آدینه، مهدی هاشمی، فرهاد اصلانی، باران کوثری، مهراوه شریفی نیا، پیمان معادی، حسن معجونی، (بازیگران فیلم) و امیر اثباتی، سیامک کلانتری و کوهیار کلاری برگزار شد.
 
رخشان بنی اعتماد کارگردان فیلم قصه‌ها درخصوص به نمایش درآمدن فیلم سینمایی خود در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: خوشحالم که فیلم قصه‌ها بر پرده بزرگ سینما دیده شد و شخصیت‌هایی که در این فیلم وجود داشتند احتیاج به رستگاری و دگرگونی داشتند و همه‌ی این کاراکترها در چهارچوب قصه عمل کردند و همچون مثل آدم‌های این سرزمین زندگی می‌کردند.
 
وی در پاسخ به این که این فیلم وصیت نامه‌ای برای آخرین کارگردانی خود است عنوان کرد: زمانی که دو سال پیش این فیلم را ساختم به این فکر نمی‌کردم که آخرین فیلم من باشد چرا که تا زمانی که عمر اجازه بدهد کار خواهم کرد و حتی در صورت اقتضا به مسائل سیاسی با عنوان یکی از موضوعات اجتماعی جامعه در جهت تولید فیلم توجه خواهم کرد.
 
پیمان معادی بازیگر فیلم قصه‌ها در این نشست گفت: این اولین همکاری من با رخشان بنی اعتماد است و با توجه به علاقه‌ای که به سینمای این کارگردان دارم همکاری با او یکی از آرزوهای من محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: رخشان بنی اعتماد از کارگردانانی است که سینما را روشن نگه می‌دارد و خدا نکند که امکان کار کردن را نداشته باشم و امیدوارم روزی قصه‌ای از زندگی‌ام را در وضعیت من در چندسال دیگر را بسازند.
 
مهدی هاشمی دیگر بازیگر فیلم نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با رخشان بنی اعتماد عنوان کرد: مردم یک کشور از سینماگران چه انتظاری دارند تا چه مسائلی را انعکاس بدهند متأسفانه محدودیت‌هایی ایجاد شده که امیدوارم در دوره جدید گشوده شود و کارگردانان نگاه تنگی به این مسائل نداشته باشند.
 
گلاب آدینه بازیگر نقش "طوبی" در این نشست اظهار داشت: شخصیت طوبی به دلیل ادامه دار بودن کاراکترش در فیلم‌های بنی اعتماد تبدیل به یک سریال شده است و در آینده نیز این شخصیت تکرار خواهد شد تا زمانی که حق خود را بگیرد و خوشحالم که نماینده این گونه افراد جامعه هستم.

در ادامه نشست "باران کوثری" بازیگر فیلم "قصه‌ها" در خصوص همکاری خود عنوان کرد: همکاری با گروه قصه‌ها بسیار لذت بخش بود به گونه‌ای که دو شب فیلمبرداری به اندازه دو ماه طول کشید و خدا را شکر می‌کنم که دوباره افتخار بازی در فیلم رخشان بنی اعتماد را پیدا کردم.

وی ادامه داد: فیلم قصه‌ها کتاب راهنمایی برای من است و تنها فیلم امیدوار کننده در دولت قبلی به شمار می‌آید.

"فرهاد اصلانی" بازیگر این فیلم درخصوص حضور در فیلم "قصه‌ها" اظهار داشت: اولین بازی را در مقابل دوربین بنی اعتماد داشتم و در هر حالی ترس از اخراج شدن داشتم. باید بگویم که با تغییر نکردن نوع کارگردانی "بنی اعتماد" فیلم‌هایش همچنان هنرمندانه است.

"شاهرخ فروتنیان" ضمن تبریک به بازگشت مجدد "رخشان بنی اعتماد" تنها به این نکته بسنده کرد که اپیزود آخر فیلم قصه‌ها عاشقانه و عجیب و غریب بود.

"حبیب رضایی" بازیگر فیلم قصه‌ها نیز عنوان کرد: میزان داشتن نقش اهمیتی ندارد، تنها همکاری که با رخشان بنی اعتماد ثبت می‌شود لذت دائمی دارد و ای کاش پروژه‌ای از طرف بنی اعتماد ارائه شود که بتوانم یکی از شخصیت‌های مردانه و مهم آن را بازی کنم.

وی ادامه داد: هر مرتبه‌ای که این فیلم را می‌دیدم حالم خوب می‌شد و با وجود این که فیلم قصه‌ها تاکنون نمایش عمومی داده نشده بود در دفعات قبلی که دیده بودم همچون صحنه سونوگرافی بود که این فیلم را تماشا می‌کردم اما با اکران تازه آن در جشنواره فیلم فجر توانستیم به صورت واضح این بچه را نگاه کنیم.

"مهراوه شریفی نیا" در ادامه این نشست اظهار داشت: برای من اتفاق بزرگی است که شخصیت معصومه شخصیت مورد علاقه بنی اعتماد است و اتفاقی که برای این شخصیت می‌افتد این است که هیچ موقع رستگار نمی‌شود و باید تاوان انتخاب‌های خود را بدهد و معصومه نیز در این فیلم تاوان اقدام برادرش را پاسخ می‌دهد.

رخشان بنی اعتماد درخصوص استفاده کمتر از موسیقی در فیلم خود گفت: من با موسیقی قهر نکردم بلکه نسبت به آن وسواس بیشتری دارم چرا که موسیقی به عنوان عنصر خلاق و جدا از فیلم یک اثر هنری را خلق می‌کند.

"سیامک کلانتری" آهنگساز فیلم نیز عنوان کرد: زمانی که فیلمنامه را خواندم نیازی به موسیقی را ندیدم اما به خواسته بنی اعتماد موسیقی را مدنظر قرار دادیم که کمتر دیده شود.

در ادامه "حسن معجونی" بازیگر این فیلم ضمن اشاره به اولین تجربه خود با رخشان بنی اعتماد عنوان کرد: این دومین باری است که این فیلم را دیده‌ام و معتقدم فیلم شریفی است و از این بابت به رخشان بنی اعتماد تبریک می‌گویم.

"گلاب آدینه" درخصوص رخشان بنی اعتماد اظهار داشت: رخشان بنی اعتماد باعث شد که من بازیگری را جدی دنبال کنم و افکاری را که من در ذهن داشتم را تغییر دهد.

رخشان بنی اعتماد درخصوص فیلم نساختن خود در این چند سال اخیر اظهار داشت: دلیل عمده‌ای که در این چند ساله فیلمی نساختم این است که بغض چند ساله‌ای بود که باعث شد تمرکز بیشتری را در مورد یک موضوع داشته باشم و شرایط روحی و ذهنی به گونه‌ای بود که بعد از چند سال با تمرکز به موقعیت‌های مد نظر خود فیلم بسازم.

دغدغه‌های یک فرد این است که به سمت کسانی برود که تریبونی برای بیان خود ندارند و میل من نیز به این سمت است.

وی در مورد پایان این فیلم خاطر نشان کرد: تحمیل پایان خوش به این کاراکترها فریبی به تماشاگر است و با توجه به تجربه‌ام و این نگرانی برای جامعه وجود دارد و برداشت من از موقعیت‌های اجتماعی در این اندازه است.

"امیر اثباتی" طراح صحنه فیلم اظهار داشت: اولین همکاری که با بنی اعتماد داشتم در فیلم "خارج از محدوده" بود و اکثر همکاری‌ها با لحن فانتزی انجام گرفت اما در تجربه‌های قبلی‌ام واقع نمایانه و باور پذیرتر در یک محدوده رئالیستی وارد شدیم و این بسیار لذت بخش بود و من زمانی که با او کار می‌کنم حرفه‌ام را به معنای واقعی حس می‌کنم.

وی در خصوص فیلم قصه‌ها عنوان کرد: "قصه‌ها" به لحاظ تولید شرایط ویژه‌ای داشت و باتوجه به اپیزودهای مختلف فیلم تصمیم گرفتیم طراحی صحنه و لباس را با حداقل‌ امکانات و کم‌ترین بودجه بسازیم چرا که فیلم قصه ضرورتی برای این جامعه است.

رخشان بنی اعتماد کارگردان فیلم ضمن تشکر از سرمایه گذاری خواهر خود برای این فیلم در شرایط بد سینمایی خاطر نشان کرد: از خواهرم به خاطر سرمایه گذاری اندک اما با ارزش خود تشکر می‌کنم چرا که خواهان این بودم که فیلمم در شرایط مناسبی اکران شود.

گفتنی است؛ خبرنگاران این نشست سوألات متفاوت و حتی منفی‌ای نسبت به این فیلم داشتند که پاسخ آن را نیز از عوامل فیلم به خصوص کارگردان دریافت نمی‌کردند و این موضوع آنها را آزرده خاطر کرد و تا حدودی نشست را به حاشیه کشاند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.