مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد و تنها مربوط به مردم داخل ایران نمی‌شود بلکه ایرانیان خارج‌نشین هم که همراه انقلاب هستند را شامل شده و نظام خود را نسبت به آن‌ها پاسخگو می‌داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار دبیر و اعضای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: برگزاری چنین جلساتی به صورت مشترک میان حوزه و شورای عالی ایرانیان می‌تواند زمینه‌ساز همکاری و تعامل بیشتر باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد و تنها مربوط به مردم داخل ایران نمی‌شود بلکه ایرانیان خارج‌نشین هم که همراه انقلاب هستند را شامل شده و نظام خود را نسبت به آن‌ها پاسخگو می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ایرانیان ساکن در کشورهای خارجی سئوالات و شبهات دینی فراوانی دارند که باید پاسخی مناسب برای آن‌ها یافت، گفت: در مسائل دینی، حوزه‌های علمیه خود را موظف می‌دانند که نیازهای ایرانیان خارج‌نشین را هم تامین کنند.

وی ادامه داد: تاکنون برخی مصلحت‌ها و مباحث وجود داشته که تعامل و همکاری میان حوزه و شورای عالی ایرانیان گسترش نیافته ولی شرایط کنونی می‌تواند زمینه‌ساز تعامل و همدلی میان این 2 نهاد باشد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به رسالت‌های جهانی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این رسالت جهانی ایجاب می‌کند هر جا که ایرانیان باشند و نیازهای دینی دیده شود، حوزه‌ها وارد عمل شوند و آن‌ها را برطرف سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با تاکید بر همکاری بیشتر میان حوزه و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: حوزه‌های علمیه ارائه خدمات دینی را وظیفه خود می‌دانند و بر همین اساس می‌توان همکاری‌های آینده را مورد بررسی قرار داد./ش ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.