مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، احياي ميراث فرهنگي استان را مكمل شکوفایی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی كشور خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حق پرست درخصوص اعلام برنامه هاي ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي در ايام دهه مبارك فجر ضمن اعلام مطلب فوق افزود: از شاخص ترين آثار تاريخي به جا مانده در استان مربوط به دوره هاي اسلامي است كه رابطه متقابل احياي اين ميراث فرهنگي را با شكوفايي تمدن اسلامي پر رنگ مي كند.

حق پرست پژوهش را يكي از اساسي ترين ابزارهاي احياي ميراث فرهنگي خواند و گفت: تنها از راه تحقيق و پژوهش و مطالعه مي توان جلوه هاي فرهنگ، هنر و و تمدن اسلامي و ميراث فرهنگي و معنوي را شكوفا كرد.

وي همچنين با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان فرصتي ممتاز براي رشد و شكوفايي همه جانبه در كشور اظهار داشت: طي سه دهه اخير فرهنگ، هنر و تمدن اسلامي با توجهي كه نسبت به آن صورت گرفته به جايگاه شايسته خود دست يافته است.

اين مقام مسئول حفظ، مرمت و معرفي ميراث فرهنگي و معنوي كشور و به ويژه آذربايجان شرقي را محصول اين دوره درخشان ايران خواند و گفت: با تلاش هاي انجام گرفته امروز انتظارات به حقي از سوي مردم براي حراست از ميراث فرهنگي كشور شكل گرفته كه لزوم سرمايه گذاري و تلاش را هم در اين زمينه جدي مي كند.

حق پرست با اشاره به بزرگداشت ايام الله دهه فجر در آذربايجان شرقي، افتتاح چندين پروژه مرمتي آثار تاريخي استان و بهره برداري از چند طرح زير ساختي گردشگري را از جمله برنامه هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در اين دهه خواند.

وي همچنين يادآور شد: به مناسبت بزرگداشت دهه مبارك فجر بازديد از موزه ها و اماكن تاريخي و فرهنگي استان، روز يكشنبه 13 بهمن رايگان است.

حق پرست خاطرنشان كرد: طرح بازديد رايگان از موزه ها با توجه به نامگذاري روز 13 بهمن ماه از ايام الله دهه فجر به عنوان «روز انقلاب اسلامی، شکوفایی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی» انجام مي گيرد.

لازم به ذكر است، بازديد از موزه هاي آذربايجان شرقي، در روز 13 بهمن مانند روال همه روزه اين اماكن، از ساعت8 صبح تا 7 شب، براي علاقه مندان و گردشگران امكان پذير است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: احیای ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.