یک کارشناس سیاست خارجی گفت:تروریست‌ها در کشورهای لبنان، عراق و سوریه که قالب جمعیت آن‌ها را مسلمانان اعم از شیعه و سنی تشکیل می‌دهد فعالیت بسیاری دارند و تا زمانی که غرب از آن‌ها حمایت می‌کند جوامع بین‌المللی نمی‌توانند در مقابل این آنها بایستند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قبول مسئولیت انفجارات رخ داده در لبنان از سوی جبهه النصره به عنوان یک گروه تروریستی و تکفیری گفت: جبهه النصره، داعش و القاعده سازمان‌های تروریستی دست پرورده آمریکا و عربستان سعودی هستند.   
 
وی تصریح کرد: تشکیل این مجموعه‌های تروریستی خطرناک با اهداف گوناگونی صورت گرفته که یکی از این اهداف تضعیف مقاومت لبنان و سرنگونی نظام سوریه است.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا از عربستان و پترو دلارهای آن برای اهداف خود استفاده و عربستان هم به نیابت از آمریکا در شکل‌گیری مجموعه‌های تروریستی نقشی فرادستی‌ را اعمال می‌کند، نشان از این دارد که جامعه جهانی اراده‌ای برای مقابله با این گروه‌های تروریستی نخواهند داشت.   
 
هانی‌زاده افزود: انفجاری که در منطقه "الحرمل"طی چند روز گذشته در لبنان صورت گرفت، برآیند تسلط عربستان بر گروه‌های تروریستی است.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این مجموعه‌ها در کشورهای لبنان، عراق و سوریه که قالب جمعیت آن‌ها را شیعه و سنی تشکیل می‌دهد فعالیت بسیاری دارند و تا زمانی که غرب از آن‌ها حمایت می‌کند جوامع بین‌المللی نمی‌توانند در مقابل این تروریست‌ها بایستند.   
انتهای پیام

برچسب ها: النصره ، جبهه ، ارتش ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار