رئیس شورای شهر ناغان با اشاره به رکود اقتصاد مردم شهرستان کیار در بخش ناغان به علت بسته شدن محور «شهرکرد - ایذه- خوزستان»، گفت: بازگشایی این مسیر چند شهرستان را منتفع می‌کند اما مورد بی‌مهری مسئولان استانی قرار گرفته است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،«ابراهیم رئیسی» با اشاره به تجمع مردم بخش ناغان، دهستان مشایخ و میانکوه در استانداری در اعتراض به بسته شدن جاده‌ی «شهرکرد - ایذه - خوزستان» گفت: بسته شدن این مسیر مشکلات زیادی برای حدود 150 شهر و روستا اطراف این محور بوجود آورده است.

وی اظهار کرد: بسته شدن این مسیر، مهاجرت بخش اعظمی از جمعیت شهرستان کیار بالاخص بخش ناغان، مشایخ و حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرهای کشور را بدنبال داشته است.

رئیس شورای شهر ناغان با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص خاطر نشان کرد: مردم معترض هستند که چرا طرح احداث این جاده از سال 88 تاکنون به پایان نرسیده است و هنوز 700 متر از این جاده باقی مانده است.

به‌گفته‌ی رئیسی، این جاده به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در کوتاه مدت باز گشایی شود، که در این صورت 40 درصد بار ترافیکی لردگان رامهرمز کاهش یافته و از این جاده چند شهرستان استان منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مردم منطقه‌ی شهرستان کیار در بخش ناغان به علت بسته شدن این جاده دچار رکود شده است، خاطرنشان کرد: بسته شدن این محور، دو سوم مساحت جغرافیایی و جمعیتی استان را از جاده‌ی «شهرکرد - ایذه» محروم کرد.

رئیس شورای شهر ناغان اظهار کرد: تصادفات احتمالی در این جاده بهانه‌ای برای عدم تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح است.

رئیسی با بیان اینکه حدود 20 سال بار ترافیکی در جاده‌ی «شهرکرد - ایذه» جریان داشت، تصریح کرد: این مسیر در این مدت 10 درصد تلفات جانی و مالی محور «لردگان - رامهرمز» را نداشته است این در حالی است که جاده‌ی «لردگان - رامهرمز» از سال 88 تا پایان 91 بیش از 850 کشته و زخمی داشته است.

به‌گفته‌ی وی، برای ساخت جاده‌ی «شهرکرد - ناغان - ایذه» حدود 250 میلیارد تومان هزینه شده است اما متأسفانه این سرمایه‌ی هنگفت بیش از سه سال بلااستفاده مانده است که می‌طلبد مسئولان در راستای برطرف کردن این معضل به راهکاری جدی بیندیشند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرکرد ، ایذه ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.