معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: افزایش حداقل 10 برابری تولید محصول در فضای گلخانه‌ای در مقایسه با تولید آن در مزرعه را از جمله مزایای تولید به این شیوه ذکر کرد و گفت: فضای گلخانه‌ای به صورت کنترل شده بوده و با مدیریت دقیق می‌توان با تولید محصول سالم و عاری از مواد آلوده‌کننده علاوه بر دستیابی به محصول کیفی به بهره‌وری مصرف آب نیز دست یافت.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسانتر است.

وی یادآور شد: ايجاد فرصت هاي شغلي مناسب براي جوانان و كار آموختگان كشاورزي و استفاده از اوقات فراغت كشاورزان در فصل هاي پاييز و زمستان را باید از مهم ترین مزایای کشت های گلخانه ای قلمداد نماییم.

ایرانی فام با معرفی شهرستان های برتر استان در تولید محصولات گلخانه ای اظهار داشت: تبریز، شبستر و اُسکو از توانمندترین شهرستان های آذربایجان شرقی در تولید محصولات گلخانه ای هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صرفه جویی در آب در گلخانه های تولیدی گفت و تاکید کرد: با روش آبیاری تحت فشار در گلخانه، صرفه جویی در مصرف آب نیز عینیّت می یابد.

ایرانی فام خاطرنشان کرد: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه‌ای به علت کنترل عوامل مؤثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می‌توانیم این تولیدات را تأثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم./ش ک
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کشت ، گلخانه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.