ناتوانی در شغل یابی با بازماندن از ادامه تحصیل دوری از جامعه و درون گرایی از پیامدهای بحران هویت اجتماعی در نوجوان است.

 آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بذر هویت در سالهای ابتدایی زندگی هر فرد ریخته می شود و با  ورود او به سنین بلوغ پر رنگ شده و به صورت یک بحران نمایان می شود.
 
وی ادامه داد: پایه های اساسی شخصیت هر فرد در دوزان نوجوانی و جوانی بنا می شود و می تواند  موجب شکوفایی و توانایی های او شود بنابراین هویت اجتماعی سالم در  جوانان تاثیر بسیار مهمی در برقراری روابط و مشارکت های اجتماعی آنها دارد.
 
نجفی  با اشاره به عوامل تاثیر گذار در بروز بحران هویت افزود: عدم تامین نیازهای بنیادی و اساسی افراد، تغییرات روحی و روانی و دگرگونی های اجتماعی و... از جمله عواملی می باشند که می توانند  موجب بروی بحران هویت در میان نوجوانان و  جوانان شوند.
 
 وی تصریح کرد: احساس تنهایی و جدایی از دیگران  اشتغال  بی هدف؛ داشتن شخصیتی ؟ ناتوانی در شغل یابی ، بازماندن از ادامه تحصیل، دوری از جامعه از درون گرایی از پیامدهای بحران هویت اجتماعی  جوانان است که  موجب رفتارهای ضد اجتماعی و ناسازگاری در میان آنها می شود.
 
 نجفی خاطر نشان کرد: حضور نوجوانان و جوانان در عرصه های مشارکت و تصمیم گیری های اجتماعی و خانوادگی، گسترش روابط میان والدین و فرزندان  از جهات عاطفی روحی و کلامی و جلب اعتماد آنها  یاری رساندن به نوجوانان برای شناخت توانمندیها و انتظاراتشان از خود و تفهیم این واقعیت به نسل جوان  که زندگی کردن غیر از با  معنا زندگی کردن است و می بایست با  معنا زیستن را در خود  تمرین کنند از  راهکارهای تقویت هویتی سالم در نوجوانان و جوانان است.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: بحران ، هویت ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار