همه ما عاشق یک کاسه سوپ گرم هستیم آش و سوپ به دلیل مغذی و خوشمزه بودن می توانند به عنوان وعده های غذایی مصرف شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در سوپ و آش ایرانی ها گوشت و نخود فرنگی و رشته و حبوبات جزو مواد اولیه هستند اما در بعضی از کشورهای دنیا برای تهیه سوپ و آش از مواد دیگری استفاده می کنند.

1.سوپ روده ومعده گاو
Menud   یک سوپ سنتی مکزیکی است که بسیار محبوب و اغلب برای مناسبت های خاص ساخته شده است و نیز به طور گسترده ای به عنوان یک درمان شناخته شده است. Menud  شامل سیرابی و معده گاو ، پیاز، گشنیز ، پونه، و ذرت پوست کنده که با آب جوش یا شیر پخته شده باشدو7 تا 10ساعت برای پخت آن زمان لازم است. 



2.ساده ترین سوپ دنیا
این سوپ که غذای مورد علاقه اهالی کلیمانجارو است جزو ساده ترین سوپ های دنیا شناخته شده است و مواد اصلی برای تهیه آن تنها موز شیرین، لوبیا و گرد و خاک زمین است.




3.سوپ دم گاو
این سوپ که اغلب در وعده صبحانه مصرف می شود غذای مورد علاقه مردم شهر تانزانیا است  که برای تهیه ان از ریه بز، قلب، کبد، سر، روده، زبان و دم گاو به صورت آبپز استفاده می کنند.



4.سوپ ماکارونی مرغ



5.گران قیمت ترین سوپ دنیا
این سوپ که از لانه پرندگان تهیه می شود هر کاسه آن در چین تا 2000 دلار نیز به فروش می رسد و مردم چین معتقدند این سوپ بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن، تمرکز و آسم است.



6.سوپ جنین گوزن
در شانگهای با پرورش گوزن و تهیه اکسیژن و رساندن مواد مغذی به جنین آن جفت را از بدن او خارج می کنند و با موادی مانند قارچ و گل کلم مایعی مانند سوپ تهیه می کنند و مردم آن را بسیار خوشمزه و مقوی می دانند.



7.سوپ خفاش



8.سوپ نرم



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid44
۱۶:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
حالم بد شد
آخرین اخبار