مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از افتتاح دو مرکز درمانی و توانبخشی و همچنین پوشش امدادی مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رئیس ستاد برگزاری دهه فجر و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر کشور در دهه فجر گفت: بنا به دستور ریاست جمعیت هلال احمر دکتر فرهادی، جمعیت هلال احمر استان تهران مسئولیت هماهنگ کننده ستاد بزرگداشت دهه فجر در کشور است.
 
وی در ادامه با اشاره به 28 فعالیت و برنامه در جمعیت هلال احمر در دهه فجر افزود: آغاز طرح ملی فرشتگان رحمت با هدف جلب حمایت خیران و نیکوکاران، توسعه و راه‌اندازی خانه‌های داوطلب روستایی، اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار، شناسایی مناطق محروم و اجرای پروژ‌ه‌های محرومیت زادیی، آموزش امداد و کمک‌های اولیه ویژه روستایان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع فجرآفرینان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت در استان تهران تصریح کرد: تاکنون 9 هزار و 750 خانوار در استان تهران شناسایی شدند و به هر خانواده سبد غذایی به ارزش 150 هزار تومان در دهه فجر توزیع خواهد شد.
 
رئیس ستاد برگزاری دهه فجر و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از افتتاح دو مرکز درمانی خبر داد و گفت: در دهه فجر یک مرکز فیزیوتراپی در تاکستان قزوین و همچنین یک مرکز درمانی ویژه بیماران قلبی در کرمانشاه افتتاح خواهد شد همچنین خدمات فیزیکی و مکانیکی ارائه شده در کلیه مراکز توانبخشی با تخفیفات 50 تا 20 درصدی همراه خواهد بود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در 31 مرکز درمانی خارج از کشور در روز 22 بهمن ماه خدمات رایگان ارائه می‌شود.
 
رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر جمعیت هلال احمر در ادامه بیان داشت: برگزاری اردوهای جهاد فجر در روستاهای محروم، دعوت از اعضا به اهدای خون، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری همایش‌های تخصصی جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی از برنامه‌های سازمان جمعیت هلال احمر در دهه فجر است.
 
گنج آبادی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌ها اظهار داشت: برگزاری مانورهای امدادی در زمینه نجات از کوهستان، مصدومین تصادفات، مانور زلزله در دهه فجر، برگزار می‌شود.
 
گنج آبادی در ادامه به برنامه‌های ویژه استان تهران اظهار داشت: 34 پایگاه و دو مرکز درمانی در میدان انقلاب و آزادی به همراه 590 امدادگر مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن را پوشش می‌دهند همچنین 24 چادر برای برپایی نماز جماعت، استراحت سالمندان برپا خواهد شد. اجرای زنده برنامه‌های فرهنگی، اجرای نمایش عروسکی ویژه کودکان، توزیع بروشورهای آموزش امدادی در بین مردم از جمله برنامه‌های دیگری بود که گنج آبادی به آنها اشاره کرد.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: دهه فجر ، هلال احمر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار