به نظر می‌رسد زنان از توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی برخوردار هستند که در صورتی که استفاده نشود، منجر به احساس روانی ناخوشایندی در آن‌ها خواهد شد بهترین حالت این است که در زمان لازم فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای زنان در کنار فعالیت‌های مربوط به امور منزل انجام بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، واقعیت امر اشتغال زنان این است که مهمترین و اصلی ترین کار زن رسیدگی به امور منزل و تربیت فرزندان است،در صورتی که زنان بتوانند هم زمان کار منزل و اشتغال در بیرون از خانه را هماهنگ کنند و کار منزل را در اولویت قرار دهند احساس مفید بودن، بالندگی و کارایی به آن‌ها دست خواهد داد.

ابراهیمی مقدم در این خصوص گفت: در حال حاضر وجود محدودیت‌های شغلی و هجوم زنان برای کسب مشاغل منجر به این امر می‌شود که عرضه‌ی نیروی کار زنان بیشتر از تقاضا شده و مدیران و کار فرمایان زنانی را استخدام می‌کنند که دستمزد کمتری را خواهان هستند که این امر خود موجب اختلاف دستمزد‌های زنان نسبت به مردان نشده است.

وی افزود: البته نا گفته نماند زنانی که هم در خانه و هم در خارج از خانه کار می‌کنند، دچار افسردگی زودتر از موعد مقرر می‌شوند ولی از طرف دیگر و از لحاظ روانی احساس مثبت تری دارند. همچنین بهبود شرایط اقتصادی و مادی معمولا منجر به این امر می‌شود که زنان راحت‌تر مایحتاج خود را فراهم کنند.

فرزندان زنان شاغل معمولا از لحاظ تربیتی دچار آسیب‌هایی از نظر یادگیری مقررات و آموزش‌های کمتر در مورد هشدار‌های رفتاری می‌شوند و عملا دچار تجربه‌های بزهکاری و رفتن به سمت استعمال دخانیات خواهند شد.

پس از پرداختن به بحث لزوم مشارکت زنان و شناخت محدودیت‌ها و موانع سر راه آنان خاطرنشان می‌شود که باید به نقاط مثبت و ظرفیت‌های وجودی زن توجه کنیم و تصمیم گیری و مدیریت او را محدود به اداره نکنیم و توجه بیشتری به نقش او در خانواده و تصمیم گیری‌های خانوادگی نماییم.

زنان خود نیز می‌توانند با ایجاد سازمان‌های غیر دولتی خیر خواهانه گام بزرگی را در زمینه مشارکت برداشته و بسیاری از خوبی‌ها و حرکت‌های انسانی را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: توانمند ، اشتغال ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار