رییس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای صحیح پزشک خانواده را عاملی برای کاهش خود درمانی و در نهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو، دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر کرم توانی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف برنامه پزشک خانواده ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی است که بدون ارایه این خدمات ، استفاده از اصطلاح پزشک خانواده برای ارایه صرف خدمات درمانی کاری نابجا است.

وی افزود: اجرای پزشک خانواده در درازمدت منجر به کاهش میزان بیماری های مزمن و صرف هزینه های مربوط به آن در جامعه می شود و لازم است که در برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت پزشک خانواده ده درصدتعرفه و همچنین خدمات درمانی دارویی برای داروهای مورد قبول سازمان های بیمه گر، رایگان است که فقط حق فنی دریافت می شود.

دکتر توانی گفت: در صورتی که ارجاع بیمار به سطح دو ( پزشک متخصص ) از طرف پزشک خانواده خود شخص باشد ، بیمار فقط 10درصد حق ویزیت پزشک متخصص را پرداخت می کند و با توجه به این روال انتظار می رود که خود درمانی و در نهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو کاهش یابد.

وی بیان کرد: البته همه این موارد به این بستگی دارد که بیمار خود را موظف به رفتن نزد پزشک خانواده خود بداند و همچنین برای نیاز به ارجاع تخصصی، به تشخیص و نظر پزشک خانواده خود احترام بگذارد و در نهایت به پزشکان متخصصی مراجعه کند که همکار برنامه پزشک خانواده باشد تا امکان استفاده از خدمات رایگان یا ارزان دارویی محقق شود./ش ک

انتهای پیام/


برچسب ها: کاهش ، هزینه ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.