رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: افزایش جمعیت تنها بچه‌دار شدن و متولی آن تنها وزارت بهداشت نیست، این موضوعی بین بخشی و فرابخشی است که باید همه‌ی دستگاه‌های متولی در آن همکاری داشته باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر «رحیم رئوفی» دیروز(شنبه 12 بهمن‌ماه) در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان جهرم با تبریک فرارسیدن دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی افزود: افزایش جمعیت شامل کمک به زوج‌های نابارور در جهت بچه‌دار شدن، کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و کاهش تصادف‌های جاده‌ایست که تحقق آن اراده‌ای ملی را طلب می‌کند.

وی افزود: طی 25 سال گذشته در ارتباط با کاهش جمعیت یک سقوط آزاد در کشور داشتیم و از نظر آمارهای جهانی در رابطه با کنترل جمعیت موفق‌ترین کشور دنیا بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: اما سال 85 زنگ خطر کاهش جمعیت در کشور بصدا درآمد و رهبر معظم انقلاب در خصوص پیری جمعیت به مسئولان توصیه‌هایی داشتند.

رئوفی با تشکر از دست‌اندرکاران و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری نخستین همایش بین‌المللی اخلاق تولید مثل همکاری کردند، افزود: حضور مشاور مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت و برخی مدیران بخش سلامت کشور اعم از دولت و مجلس نشان از اهمیت این همایش بود و نتایج این همایش نیز در مرحله‌ی جمع‌بندی است و به‌زودی به بخش‌های مختلف ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: امروز در بحث سلامت بخش‌های درمانی، بهداشتی و دارویی همگام با حوزه‌های مختلف کشور تلاش‌های خوبی داشتیم اما در برخی موضوعات نظارتی همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: فارس ، جهرم ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.