رئیس دانشگاه کاشان از تاسیس رشته مدرسی معارف اسلامی در این دانشگاه خبر داد.

عباس كتابي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این رشته با تصویب شواری گسترش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کاشان تاسیس شد.

وی تصریح کرد:دانشگاه کاشان از مهرماه 94 به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام می کند.

به گفته وی، دانشگاه کاشان با افزایش مدرسی معارف اسلامی تعداد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به 65 رشته و مجموع رشته های آن به 162 رشته تحصیلی افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه کاشان، ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری را یکی از اهداف توسعه رشته های تحصیلی دانست و گفت:توسعه رشته های تحصیلی مبتنی بر دانش و فناوری از طریق همکاری با شرکتهای دانش بنیان، بنیادهای پژوهشی کارآفرین و پژهوشکده های فناور می تواند اشتغال آفرین باشد.

کتابی با اشاره به توسعه فضای پژوهشی دانشگاه کاشان در این راستا افزود:ایجاد پژوهشکده های مختلف،مرکز رشد، بنیاد ملی نخبگان و بنیاد کتاب در زمینه تامین کتب درسی از جمله این اقدامات است.

وی تاسیس ستاد توسعه و اقتصادی دانشگاه کاشان بر اجرای طرح های عمرانی با مشارکت خیرین در این دانشگاه را یادآورشد و گفت:این ستاد بر اساس یک برنامه 5 ساله با هدف حمایت از بحثهای فناورانه و نوآوری در قالب بحث اقتصادی و تامین منابع مالی دانشگاه فعال شد.

رییس دانشگاه کاشان اظهارداشت:دانشگاه بر اساس نقشه جامع علمی کشور از فعالیت شرکتهای رشد و دانش بنیان حمایت می کند.

وی، توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ، جذب اعضای هیات علمی توانمند متخصص و متعهد و توسعه پردیس دانشگاهی دانشگاه کاشان را از دیگر سیاستهای این دانشگاه برشمرد.

کتابی افزود:در حال حاضر 200 دانشجوی ارشد و دکترا در مجموعه پردیس دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.

وی،ارتقای رتبه دانشگاه کاشان بر اساس ارزیابی دانشگاه جهان اسلام از رتبه 22 در سال گذشته به رتبه 17 در سال جاری را یادآورشد و گفت:کسب رتبه پنح رتبه پیش بینی شده برای این دانشگاه در سند توسعه است.

به گفته وی، مراسم جشن 40 سالگی دانشگاه کاشان با حضور مسئولان وزارت علوم، همراه با اجرای برنامه‌های متنوع نیز 12 اسفندماه در این دانشگاه برگزار می شود.

این مقام مسئول اظهارداشت: در حال حاضر 7 هزار و 396 نفر دانشجو در 162 رشته تحصیلی در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیلند که 30 درصد دانشجویان این دانشگاه شبانه و 70 درصد آن روزانه هستند.

رئیس دانشگاه کاشان در پایان از برگزاری مراسم نکو داشت ارباب تفضّلی پدر صنعت نساجی ایران در دانشگاه خبر داد . گفت: این مراسم اردیبهشت 93 با حضور میهمانان ویژه در دانشگاه برگزار می شود. /ش ک


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، تاسیس ، رشته ، مدرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.