بعد از شکست گفتگوهای ژنو، کشورهای غربی فشار‌های یکجانبه و خصومت‌های خود را بر "بشار اسد" رییس‌جمهور سوریه خواهند افزود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها گفتند یک قطعنامه شورای امنیت در هفته جاری آماده می‌شود.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا در این هفته گفت شورای امنیت همچنین ممکن است به خاطر تاخیر در انتقال مواد شیمیایی سوریه به خارج از این کشور دست به اقدام بزند.

"کری" در گفتگو با "احمد داوداوغلو"، وزیر خارجه ترکیه از سوریه خواست دسترسی انسانی به شهرهای محاصره‌شده در این کشور را افزایش دهد.

کشورهای عرب در سازمان ملل یک پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را درباره بحران انسانی در سوریه نوشته‌اند. استرالیا و لوکزامبورگ نیز یک پیش‌نویس دیگر را فراهم کرده‌اند و به گفته دیپلمات‌ها کار برای تلفیق این دو پیش‌نویس آغاز شده است.

تصمیم درباره این‌که چه زمانی این قطعنامه به رای گذاشته شود صرفا بعد از برگزاری یک نشست درباره سوریه خواهد بود که قرار است روز دوشنبه در رم برگزار شود.

دیپلمات‌ها گفتند به رای‌گذاشتن این قطعنامه بستگی به این خواهد داشت که آیا روسیه قادر خواهد بود متحد سوری خود را متقاعد کند راه حمص را بگشاید یا خیر.

روسیه که تاکنون سه بار از قدرت وتوی خود برای سدکردن هرگونه قطعنامه علیه اسد استفاده کرده این بار هم بعید است اجازه تصویب قطعنامه تحریم را بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار