نماینده لاهیجان و سیاهکل با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه در اداره مجلس گفت: همه ما در برابر آئین‌نامه یکسان هستیم و باید جلسات با استناد به آئین‌نامه اداره شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در نوبت عصر جلسه علنی امروز (شنبه) با انتقاد از عدم رای‌گیری برای سه شیفته شدن جلسه علنی امروز، خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: ما باید بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، جلسات را اداره کنیم.  
 
وی افزود: اگر بخواهیم خارج از آئین‌نامه داخلی مجلس تصمیم‌گیری کنیم، خلاف قانون بوده و رسمی نیست.  
 
ندیمی تصریح کرد: ما معتقدیم که هیئت رئیسه باید جلسات را براساس آئین‌نامه برگزار کنند چرا که در غیر این صورت این جلسات مشروعیتی ندارند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: ما نمی‌توانیم برای برگزاری زمان جلسات علنی به آئین‌نامه داخلی استناد نکنیم چرا که ماده 101 آئین‌نامه تصریح می‌کند حداکثر مدت برای هر جلسه رسمی 4 ساعت است و بند این ماده اصرار دارد که برگزاری جلسات بیش از 4 ساعت روش خاص خودش را دارد که باید هیئت رئیسه از طریق رای‌گیری اقدام به برگزاری جلسه سوم کند.  
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما نمی‌گوییم جلسه سه شیفته نباشد چرا که در کمیسیون تلفیق نیز جلسات را سه شیفته برگزار می‌کردیم بلکه معتقدیم براساس آئین‌نامه داخلی مجلس اقدام شود.
 
نماینده سیاهکل خطاب به ابوترابی‌فرد اظهار داشت: شما حق ندارید فرض را بر این بگذارید که شما رئیس هستید و ما کارمند حضرت عالی، هر چند از لحاظ معنوی اینگونه نیست ولی به لحاظ اداره جلسه نباید اینگونه باشد.  
 
ندیمی افزود: هیئت رئیسه که آن بالا نشسته‌اند فکر می‌کنند ما کارمند آنها هستیم بلکه همه ما در مقابل قانون مساوی هستیم.
 
وی ادامه داد: هیچ اجازه‌ای به رئیس‌ بزرگوار عالی مرتبه داده نشده است خارج از آئین‌نامه اقدام کند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با کنایه به اعضای هیئت رئیسه گفت: خرداد نزدیک است.
 
گفتنی است؛ منظور ندیمی برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس است که هر سال دهه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود.  
 
ندیمی همچنین در لابلای جملات خود به ابوترابی گفت: ما که قانون یاسا نداریم بلکه باید با استناد به آئین‌نامه داخلی مجلس جلسات را اداره کنیم.  
 
در پایان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد علی‌رغم همه تذکرات برای ضرورت رای‌گیری به موضع خود اصرار کرد و اظهار داشت:‌هیئت رئیسه این اختیار را دارد که تعیین کند جلسات سه شیفته است بنابراین نیازی به رای‌گیری نیست.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ندیمی ، نماینده ، سیاهکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار