حزب "تیموشنکو" اعلام کرد حزب حاکم اوکراین برای وضع فوق العاده آماده می شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ حزب یولیا تیموشنکو مخالف اوکراینی روز شنبه اعلام کرد حزب حاکم برای وضع فوق العاده آماده می شود.

گريگوري نميريا از مسئولان حزب باتکيوشچينا (حزب تيموشنکو) که براي شرکت در گفتگوهاي بين نمايندگاني از اتحاديه اروپا و آمريکا در مونيخ به سر مي برد در گفتگوي تلفني گفت تحقيقي که دستگاه هاي امنيتي اوکراين در خصوص « تلاش براي به دست گرفتن قدرت » انجام داد و شامگاه جمعه اعلام شد « از سناريوي اعمال قدرت و آمادگي براي برقراري وضع فوق العاده »  حکايت دارد. نميريا گفت بيانيه روز جمعه ارتش اوکراين که اتخاذ تدابير فوري را از ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اين کشور درخواست کرده است نيز «‌ عنصر ديگري »‌ از اين سناريوست. 

پس از بيش از دو ماه اعتراض هاي بي سابقه و درگيري هاي خياباني در اواخر ژانويه که در پي آن چهار نفر کشته و 500 نفر زخمي شدند، ارتش اين کشور روز جمعه اتخاذ تدابير فوري را خواستار شد. بنابراعلام ارتش اوکراين، اين بحران « تماميت ارضي» کشور را تهديد مي کند. 

موضوع گرايش به سمت روسيه يا اتحاديه اروپا اين کشور را بين مناطق ملي گراي غرب اين کشور و مناطق شرق و جنوبي که اکثرا روس زبان هستند تقسيم کرده است.

دستگاه هاي ويژه اوکرايني اعلام کردند پس از آنکه ماه دسامبر اسنادي را در مقر حزب تيموشنکو کشف کردند، تحقيقي را درباره « تلاش براي به دست گرفتن قدرت » آغاز کرده اند. چنين اقدامي مجازات تا 10 سال زندان را دارد. 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار