عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مصوبه شورای انقلاب فرهنگی زمینه قانونی تحقق تبادل اندیشه در دانشگاه‌ها را فراهم کرده است، گفت: باید مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجو در یک فضای کاملا فرهنگی و علمی نظرات خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جواد محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: دانشگاه باید همواره جلوتر از جامعه باشد و به واقع در محیط اجتماعی همواره حضور پویایی را در پیش گیرد.

وی با بیان اینکه استاد و دانشجو باید بتوانند نسبت به تحولات داخلی و خارجی تحلیل ارائه دهند تا در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتمائی تاثیرگذار بوده و مستقل از جریانات خارجی تصمیم بگیرند، تصریح کرد: چنین اتفاقی تنها با ارتقاء آگاهی‌ها و داشتن بصیرت بدست می‌آید.

محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر ضرورت تحقق کرسی‌های آزاد اندیشی و تاثیر دانشگاهیان بر تحولات داخلی و خارجی تاکید داشتند، اگر این امر در دانشگاه پدید آید در این صورت ما شاهد آگاهی روزافزون در دانشگاه ها خواهیم بود و این خود می‌تواند فضای دانشگاه را غنی کرده تا دانشگاه بتواند به جامعه در مسیر اعتلای فرهنگی و سیاسی جهت دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی از همان ابتدا قدری ضعیف آغاز شد، علت آن نیز این بود که باید هم دانشجو این کرسی‌ها را به عنوان مطالبه حق خود دنبال کند و هم مسئولان، فضایی را ایجاد سازند که دانشجو بتوانند نظر خود را در فضای علمی و منطقی بیان کند و پاسخ خود را دریافت کند. لذا اگر هر دو طرف -دانشجو و مدیریت دانشگاه- مانند "دو بال" همراه نباشند، چنین پدیده‌ای رخ نمی‌دهد به همین دلیل باید سازوکاری طراحی شود تا هر دو طرف با همراهی و همکاری و اطمینان زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای انقلاب فرهنگی زمینه قانونی این امر را فراهم کرده است، بیان داشت: باید مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها اجازه دهند دانشجو در یک فضای کاملا فرهنگی و علمی نظرات خود را ارائه دهند.

محمدی افزود: این عرصه لزوما سیاسی نیست، بلکه دانشجویان ظرفیت حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و علمی را نیز دارند و برای حل مشکلات مزبور می‌توانند راهکار ارائه دهند و مسئولان برگزاری این جلسات نیز باید سازو کار دریافت نظرات و پیشنهادات و ارایه آن به مراجع تصمیم سازی و تصمیم گیری برای بررسی و انشاء الله رفع مشکلات کشور را فراهم کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار