، معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،گفت:تنها قریب 32 درصد از کل بارش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد استحصال می شود و بیش از 68 درصد آن تبخیر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،گفت: از محل ساخت بندهای تاخیری و کنترل رسوب، بالغ بر 12.5 میلیون متر مکعب آب استحصال می شود
پرویز گرشاسبی افزود: تاکنون حدود هشت میلیون بند تاخیری و کنترل رسوب در کشور ساخته شده است.
وی،همچنین اضافه کرد: تقزیبا در هر 3 هکتار یک بند ساخته شده است.
گرشاسبی با اشاره به اهمیت آب و ضرورت استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود در کشور،خاطرنشان کرد: تنها قریب 32 درصد از کل بارش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد استحصال می شود و بیش از 68 درصد آن تبخیر می‌شود.
گفت: سالانه نزدیک به 410 میلیارد مترمکعب بارش در کشور صورت می‌گیرد که 280 میلیارد متر مکعب آن از سطح زمین به جو باز می‌گردد .
معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،یادآور شد: با برنامه ریزی درست می توان با بهره گیری از روشهای مناسب استحصال آب از ظرفیت 100 میلیارد متر مکعب دیگر نیز استفاده کرد.
گرشاسبی در پاسخ به پرسشی پیرامون دستاوردهای طرح آبخیزداری کویرمرکزی،از رشد اعتبارات این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که 2 سال از اجرای آن می گذرد گام های خوبی در حوزه تامین آب و کنترل سیلاب برداشته شده و انتظار می رود با اجرای کامل آن بخش دیگری از مشکلات پیش رو برداشته شود/
برچسب ها: بند ، آبخیزداری ، جنگل ، استحصال ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.