آیت‌الله نوری ‌همدانی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره)، معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد، گفت: آمریکا امروز در اثر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی خواب‌های آشفته می‌بیند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله نوری ‌همدانی" امروز در دیدار با اعضای نهاد رهبری دانشگاه گیلان، ضمن گرامی‌داشت ایام دهه فجر اظهار داشت: دوازدهم بهمن‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه بلند وموقعیتی بسیار بزرگی است.

معظم له با اشاره به این‌که نقشه الهی، طراحی‌های شوم و توطئه‌‌آمیز جباران را مغلوب می‌کند، گفت: کفار قریش برای پیامبر(ص) ‌نقشه کشیدن تا ایشان را به قتل برسانند، اما خدا در جواب آنها جبرئیل(ع) را فرستاد تا به پیامبر(ص) بگوید از مکه خارج شود و راه مدینه را در پیش گیرد.
 
وی افزود: نبی مکرم‌(ص) در مدینه برای تثبیت اسلام زحمات بسیاری را متحمل شدند و این مسئله در آینده موجب فتح مکه شد.
 
*روحانیت منادی اسلام ناب
 
آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با تاکید بر این‌که دشمنان برای کوبیدن اسلام روحانیت و ملت نقشه‌های بسیاری داشتند، گفت: این ملت روزی زیر سایه استبداد شرق و غرب بود، اما نقشه خدا این بود تا یک فقیه و عارف حماسه آفرین قیام کند.
 
معظم‌له با تاکید بر این‌که امام‌(ره) کار پیامبر‌گونه انجام داد تا با ظالمان  به مبارزه بپردازد تصریح کرد: امام‌(ره) اسلام ناب را متجلی کرد و انقلاب اسلامی رخداد تاریخی بسیار مهمی است، چرا که توانست در کل جهان اثر بگذارد.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تبعیدات حضرت امام‌(ره) ابراز داشت: مطبوعات آن زمان امام خمینی‌(ره) را فردی متشنج معرفی می‌کردند در حالی که امام دغدغه اسلام را داشت.
 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به این‌که چهارده سال طول کشید تا مردم برای انقلاب اسلامی تربیت شوند، تصریح کرد: متون غربی که در فرهنگ ملت قرار گرفته بود، باید به تئوری اسلام تبدیل می‌شد و امام راحل در این زمینه زحمات بسیاری را متحمل شد.
 
وی با تاکید بر این‌که مردم در تمام ایران با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی به استقبال گلوله‌ها رفته و کشته می‌شدند ابراز داشت: امروز مردم بحرین نیز نظیر یمن، تونس، مصر و لیبی در اثر بیداری‌گری انقلاب در حال قیام هستند.
 
*هشدار به آل‌خلیفه
 
معظم‌له با هشدار به آل خلیفه اظهار داشت: به آل‌خلیفه هشدار می‌دهیم که بیش از این به شیعیان سخت‌گیری نکنند؛ چرا که ایران نمی‌تواند در برابر این گونه ستم‌ها به شیعیان ساکت بماند و به شیخ عیسی قاسم نیز می‌گوییم پشتیبان تو هستیم.
 
این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این‌که بازگشت امام به ایران بر کل جهان تاثیرگذار بود افزود: 99 درصد مردم جهان عاشق کار امام هستند و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بوده است.
 
معظم له با بیان این‌که امام خمینی‌(ره)، معادلات سیاسی دنیا را بر هم زدند گفت: آمریکا امروز در اثر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی خواب‌های آشفته می‌بیند.
 
*برخی اهمیت انقلاب را درک نمی‌کنند
 
معظم‌له در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این‌که فرهنگ انقلاب را باید درک کرد گفت: امام‌(ره) همواره تاکید داشتند که انقلاب نباید دست نااهلان بیافتد، چرا که بر خی از روی جهالت اهمیت انقلاب را درک نمی‌کنند.
 
معظم‌له تصریح کرد: دانشگاه‌های ما امروز باید اسلامی باشد و یکی از مهمتری وظایف اساتید و مدیران دانشگاه‌ها این است که به تربیت دانشجویان مسلمان بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار