وادا‌ و تست خون؛

والیبالی‌ها در آزمون دوپینگی‌ها

از نیم فصل دوم دور برگشت مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور قرار شد به صورت رند و از بازیکنان تست دوپینگ گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته‌هاست که حضور افسران مبارزه با دوپینگ در سالن های  والیبال حاکی از آن است که عملکرد  بازیکنان و سطح آمادگی آنها از نظر جسمانی به طور کلی تحت نظارت پزشکان مربوط است. 

 بازیکنان در یک لیگ حرفه ای امری طبیعی است اما نوع تست گیری که در لیگ فصل جاری از والیبالیست‌ها انجام می‌شود قابل تامل و درنگ است در فصل  جاری شاهد گرفتن  تست دوپینگ از ورزشکاران از طریق خون هستیم. 
 
 صورت مساله با گرفتن تست خون و او را در هیچ فرقی نمی‌کند ولی تفاوت این دو وضعیت در آن است که در تست گیری خونی حتی اگر ورزشکار ماهها قبل هم اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده باشد مشخص می شود در صورتی که در مدل تست گیری ادرار‌ این گونه  نبود موارد مصرفی نیروزا‌ تا حداکثر یک هفته را مشخص می‌کرد مسئولان فدراسیون پزشکی ورزش و افسران مبارزه با دوپینگ معتقدند که هیچ ورزشکاری نباید دست به استفاده از  دارو‌ها مواد نیرو زا بزند و با شدت دادن به نوع تست گیری‌های خود که در سطح  جهان  هم تایید شده است مانع از شیوع این اتفاق می شوند پس  هرچه سطح ورزش حرفه‌ای ارتقا پیدا  می‌کند به مراتب نطارت‌ها هم پر رنگ می‌شود. 
 
 امیدواریم همان طور که والیبالی‌ها  در عرصه‌های مختلف آبروی این رشته  و ورزش  ایران را خرید‌ه اند در عرصه نظارت پزشکی هم آبروی داری کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: وادا ، تست خون ، والیبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار