سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تهدیدات نظامی مقامات آمریکایی علیه ایران را نشان‌دهنده درماندگی و زبونی آنها خواند و گفت: از آنجایی که مقامات آمریکایی دیگر بهانه‌ای برای دشمنی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران ندارند، در تلاشند تا با تنش‌آلود کردن فضا و طرح تهدید نظامی علیه ایران، روند مذاکرات هسته‌ای را با بن‌بست روبه‌رو کنند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شکست توافق هسته‌ای، گزینه‌ نظامی را قوت می‌بخشد، اظهار داشت: اظهارنظرهای غیرمسئولانه و بی‌منطق مقامات آمریکایی که هر از چندگاهی تهدید نظامی را علیه ایران مطرح می‌کنند، نشان‌دهنده درماندگی و زبونی مقامات آمریکایی است، چرا که آنها در مقابل دیپلماسی، منطق و استدلال کم آورده‌اند.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که مقامات آمریکایی دیگر بهانه‌ای برای دشمنی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران ندارند، در تلاشند تا با تنش‌آلود کردن فضا و طرح تهدید نظامی علیه ایران، روند مذاکرات هسته‌ای را با بن‌بست روبه‌رو کنند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این دست اظهارنظرها تنها کاربرد داخلی داشته و جنبه عملیاتی و کاربردی ندارد، گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند، جمهوری اسلامی ایران از چنان توانمندی دفاعی برخوردار است که پاسخی دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به هر نوع  تهدید نظامی آنها بدهند.
 
نقوی‌حسینی با اشاره به پاسخ‌های دندان‌شکن مقامات جمهوری اسلامی ایران؛ وزیر امورخارجه، وزیر دفاع، کمیسیون امنیت ملی مجلس و فرمانده سپاه پاسداران  به این دست اظهارات، گفت: مقامات آمریکایی باید بدانند دوران قلدری و سلطه‌گری پایان یافته است.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از سال‌های پر رونق در اعتبارات دفاعی، بودجه سال 93 است و مجلس مصوب کرده که مازاد قیمت نفت در سال 93 به طور کامل تا سقف 7 میلیارد دلار، در بودجه دفاعی هزینه شود که این مهم، پاسخی در خور تهدیدات تو خالی آنها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار