نخستين بار، عمل آنژيوپلاستی شريان کاروتيد قلب در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با موفقيت انجام شد.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان این مطلب اظهار داشت: اين آنژيوپلاستی بر روی يک بيمار 70 ساله که از مدت ها قبل دچار تنگی شديد شريان کاروتيد بود، انجام گرفت.

دکتر سید مهدی موسوی، با اشاره به انجام این عمل به دست دکتر حسن رجبی مقدم فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی در بخش آنژیوگرافی این بیمارستان گفت: پس از انجام آنژیوگرافی، با استفاده از تجهیزات تخصصی، آنژیوپلاستی بر روی تنگی شدید شریان کاروتید صورت گرفت و سپس با توجه به درگیری عروق قلبی، عمل جراحی قلب برای بیمار انجام شد که این اقدام باعث کاهش خطر بروز عوارض مغزی در بیمار گردید.

وی، به عوارض کم آنژيوپلاستی شريان کاروتيد بيماران قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: اين نوع شيوه درمان همچون آنژيوگرافی قلب بدون اعمال بيهوشی انجام و بيمار در مدت زمان کوتاهی ترخيص می شود.

وی تصريح کرد: با بهره گيری از اين نوع عمل 90 درصد تنگی عروق شريان کاروتيد بيماران قلبی و عروقی برطرف و بهبود می يابد.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، با بيان اينکه وجود امکانات مناسب و مطلوب اين مرکز در انجام موفقيت آميز اين عمل بسيار تاثير گذار بوده است، تاکید کرد: راه اندازی آنژیوپلاستی پریفرال یک اقدام مهم جهت برطرف کردن مشکلات عروقی مراجعان به این مرکز بوده و در ضمن گامی مهم در جهت کاهش مسافرت های طولانی به سایر مراکز و کاهش هزینه های بیماران است./ش


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، عمل ، آنژیوپلاستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.