"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، تاکید کرد اختلافات بین آلمان و امریکا بر سر فعالیت‌های جاسوسی آمریکا به راحتی حل و فصل نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در آستانه دیدار با جان کری ،وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد، ما در خصوص فعالیت‌های سازمان امنیت ملی آمریکا و همکاری های دوجانبه سرویس های اطلاعاتی مذاکره خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود، ما برای حل و فصل اختلافات این اختلافات تلاش می کنیم ولی بی شک همه این اختلافات حل و فصل نخواهد شد.

 وزیر کشور آلمان نیز پیش از این نیز تاکید کرده بود که فعالیت های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا به روابط واشنگتن و متحدان اروپایی آن ضربه وارد کرده است.

وی در سخنانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ افزود، آلمان فشارهای خود بر آمریکا ادامه خواهد داد تا حریم خصوصی شهروندان آلمانی حفظ شود.

افشای اسناد و اطلاعات در خصوص جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از آنگلا مرکل موجب  به وجود آمدن تنش‌های شدیدی در روابط دو کشور شده است.

مرکل روز چهارشنبه نیز در سخنانی در پارلمان آلمان از اقدامات جاسوسی آمریکا و انگلیس به شدت انتقاد کرده است. وی در این باره گفت، کشورهایی که از متحدان خود جاسوسی می کنند در واقع اعتماد آنها را از خود سلب می‌کنند.

 ماه گذشته نیز"فیلیپ میسفلدر" سخنگوی حزب راستگرای مرکل، تاکید کرده بود که اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا اعتماد بین دو کشور را از بین برده است.

وی گفت، آمریکا و آلمان دیگر دوستان وفاداری برای یکدیگر نیستند و ما با فضای بی اعتمادی بزرگی بین دو کشور روبرو هستیم.

 افشای اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در خصوص فعالیت های جاسوسی دولت اوباما چالش‌های زیادی را برای کاخ سفید ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار