نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نفت برای ایجاد صنایع پائین دستی و جانبی پتروشیمی در شهرستان های اهر و هریس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عباس فلاحی باباجان در گفتگو با خبرنگاران بااشاره به وجود دو شهرک صنعتی مهم اهر و بیلوردی در منطقه که کلیه امکانات زیربنایی اعم از گاز، برق فشار قوی، تلفن، آب و جاده دسترسی در این شهرستان فراهم می باشد، سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی می توانند از تمهیدات ویژه ای که توسط وزارت نفت برای این شهرها موافقت شده بهره مند شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأمین مواد اولیه پتروشیمی به جهت دسترسی آسان به مرکز استان و استفاده از تسهیلات شهرکهای صنعتی را از مزایای آن عنوان کرد و این امر را فرصتی مناسب برای بهره مندی سرمایه گذاران دراین فرصت جهت ایجاد صنایع جانبی پتروشیمی در منطقه برشمرد.

این مقام مسئول، بیکاری جوانان در منطقه را یکی از معضلات منطقه اهر و هریس عنوان کرد و افزود: تلاش داریم با حمایت مسئولین استانی و محلی و بهره مندی از پتانسیل های منطقه بخصوص در بخش معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی گامهای عملی در تحقق برنامه های اشتغالزایی برداریم که امیدواریم دولت تدبیر و امید جناب آقای روحانی در ایجاد و توازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی، استقلال شرکت مس آذرباجان را گامی مهم در جهت بهره مندی از امکانات و پتانسیل های آذربایجان شرقی به منظور ایجاد صنایع جنبی و توسعه اکتشافات و سرمایه گذاری در معادن استان آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: انتظار داریم معادن سوناجیل هریس، مزرعه، انجرد اهر و سایر معادن مس موجود در منطقه مورد ارزیابی جدی قرار گرفته و مناسب به پتانسیل ها و ذخایر این معادن مشارکت بخش خصوصی و دولتی در اولویت سرمایه گذاری در بخش معدن قرار گیرد./ش ک
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایجاد ، صنایع ، جانبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.