نیروهای ارتش مصر به سمت تشییع کنندگان جوانی ،که در تظاهرات اعتراض آمیز ضد کودتاگران در اسکندریه کشته شده بود، تیراندازی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره، نیروهای ارتش مصر به سمت تشییع کنندگان جوان کشته شده در تظاهرات در اسکندریه تیراندازی کردند.

 این جوان به نام «محمد عبدالقوی الشمناوی» در تظاهرات اعتراض آمیز ضد کودتاگران شرکت کرده بود که با گلوله‌های نیروهای امنیتی کشته شد.

همچنین شهرکهای مختلف شهر «اسکندریه» شاهد تظاهرات گسترده ای تحت عنوان «هفته پایداری و وفاداری به شهدا» بود .

«نادین الدیماسی» خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: جوانی به نام «محمد عبدالقوی الشمناوی» به سمت سرای ابدی خود تشییع شد . پس از برگزاری نماز میت بر جسد این جوان در مسجد «المواساه» مرکز «اسکندریه» مراسم تشییع جنازه از همین مسجد آغاز شد .

در تشییع جنازه این جوان تنها خانواده و دوستان وی شرکت نداشتند، بلکه مردم بسیار زیادی برای تشییع پیکر این جوان که معلول جسمی حرکتی نیز بود و با گلوله نیروهای امنیتی کشته شد آمده بودند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع «محمد عبدالقوی الشمناوی» کودتاگران را مسئول خون وی دانسته و خواستار محاکمه آنان شدند . آنها در مراسم شعار می دادند: «ما کسانی را که خون مردم را می ریزند محاکمه خواهیم کرد». این جوان مصری در روز پنجشنبه در تظاهراتی که ضد کودتاگران برگزار شده بود با گلوله نیروهای امنیتی کشته شد .

شاهدان عینی و کسانی که در کنار وی بودند تاکید می کنند نیروهای امنیتی با شلیک گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان خواستار متفرق شدن آنان شدند .

اما «محمد عبدالقوی الشمناوی» به دلیل معلول بودن و ناتوانی وی از حرکت دادن یک پای خود نتوانست فرار کند و با اصابت گلوله ها به بدن وی، فورا کشته شد. نیروهای امنیتی مصر تجاوزهای متعددی به تظاهر کنندگان کردند حتی به مراسم تشییع وی نیز تعرض کردند. به طوری که گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سمت تشییع کنندگان شلیک کردند .

نیروهای امنیتی همچنین تعداد زیادی از جوانان شرکت کننده در مراسم تشییع را بازداشت کردند.
هم زمان با این مراسم در شهرکهای مختلفی از شهر  «اسکندریه» از جمله «برج العرب» و «المنتزه» و «الهانوفیل» تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی که در میدان «رابعه العدویه» سر می دادند تکرار کردند و خواستار سرنگونی دولت نظامیان ارتش  شدند.

آنها همچنین خواستار بازگشتن مشروعیت و محاکمه عاملان ریختن خون تظاهرکنندگان شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار