فرماندار شهرستان دماوند گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه امور به دست مردم سپرده شده است و دولت در این میان تنها نقش تسهیل گری داشته و با کم‏ ترین دخالت و تصدی گری سعی کرده است تا زمینه حضور مردم را فراهم کند.

ناصر محمودی فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر، مردم سالاری را با کمک دین مبین اسلام و رهبری ولایت فقیه معنا بخشید.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت که یکی از نظام هایی که در دنیا حضور مردم در صحنه های تصمیم گیری آن خیلی پر رنگ است، نظام جمهوری اسلامی است.

محمودی فرد افزود: همه نهادهایی که به نوعی در کشور مسئولیت دارند، مبتنی بر آرایمردم بوده و از انتخاب مقام رهبری به وسیله اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری تا شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری ‏ها به عنوان کوچک ترین نهاد تصمیم‏ گیرنده دولتی کشور، توسط مردم صورت می گیرد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: به خصوص بعد از سال ها که قانون ابتر مانده انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در کشور شکل گرفت، مردم با انتخاب شوراها و به تبع آن دهیاری ‏ها و شهرداران، نقش مهمی را در سرنوشت شهر و منطقه خود ایفا می کنند.

وی ادامه داد: هر چند مبارزه مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی سال های زیادی طول کشید، اما دو نقطه عطف مهم این جریان، شهریور سال 1342 و بهمن ماه سال 1357 بود.

محمودی فرد افزود: یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب که بر اساس جمهوریت و مردم سالاری اسلامی بنا نهاده شده بود،آوردن مردم به تمام میادین تصمیم‏ گیری و انتخابات بود.

فرماندار دماوند اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب در ابتدای انقلاب اسلامی و بعد از تشکیل دولت موقت و شورای انقلاب را تدوین قانون اساسی خواند که یکی از شالوده های اصلی این قانون، انتخابات و ایفای نقش مهم در سرنوشت کشور توسط مردم است/ش ک.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.