امروزه در جامعه و خانواده‌ها به وضوح شاهد پرخاشگری کودکان هستیم که این امر فکر بیشتر خانواده‌ها را درگیر به خود کرده است.

مهرنوش اشکانی‌زاده در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عواملی از جمله وراثت، عوامل فردی، نوع تربیت، در خانواده استفاده از وسایل آموزشی و مطالبی که فرد از محیط خود فرا می‌گیرد در ایجاد پرخاشگری مؤثر است برخی از این الگوهای غلط را والدین در اختیار فرزندان خود قرار داده‌اند با مشاهده این که والدین برای به‌دست آوردن خواسته‌های خود از طریق پرخاشگری موفق شده‌اند، کودک یا نوجوانان نیز همین رفتار را برای به‌دست آوردن خواسته‌های خود انجام می‌دهند و به این ترتیب کپی‌برداری از رفتار والدین در فرزندان اتفاق می‌افتد.
 
وی در پایان برای جلوگیری از پرخاشگری کودکان خاطرنشان کرد: برای کنترل پرخاشگری باید مسایل فردی حل شده و از ناکامی جلوگیری شود و سلامت جسمانی و جایگزینی رفتارهای درست به جای رفتارهای پرخاشگرانه و همچنین آموزش و مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌ زندگی برای کنترل رفتار در هنگام خشمگین شدن تبعات پرخاشگری را کاهش می‌دهد.

 
انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: خانواده ، کودک ، پرخاشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۰:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من مشکل خانواده های امروز پرخاشگری نیست بلکه اجرای ناصحیح اسلام است چرا که همه ما از اسلام دم میزنیم ولی چند درصد عمل می کنیم؟
به عنوان نمونه در جامعه اسلامی ازدواج موجب شادی و آرامش ذهن می شود ولی در جامعه ما ؟
آخرین اخبار