"جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی"، مجموعه‌ای است غير دولتی و مستقل كه در راستای تحقق مبانی دين مبين اسلام، اهداف انقلاب اسلامی، انديشه‌های نورانی امام راحل و مطالبات و فرامين "مقام معظم رهبری" (مدظله العالی)، در راستای ماموریت و اهداف میان مدت، اصول و سیاست‌های مذكور در گستره ايران اسلامی فعاليت می‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی"، مجموعه‌ای است غير دولتی و مستقل كه در راستای تحقق مبانی دين مبين اسلام، اهداف انقلاب اسلامی، انديشه‌های نورانی امام راحل و مطالبات و فرامين "مقام معظم رهبری" (مدظله العالی)، در راستای ماموریت و اهداف میان مدت، اصول و سیاست‌های مذكور در گستره ايران اسلامی فعاليت می‌کند.

جمعی از نیروهای اصولگرا که از سال‌های قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمان‌های انقلاب پرداخته بودند در مهرماه سال 87 با تاسیس رسمی "جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی" فعالیت خود را در این قالب ادامه دادند؛ هیات موسس جمعیت عبارتند از آقایان "علیرضا زاکانی"، "محمد دهقان"، "پرویز سروری"، "الیاس نادران"، "حجت‌الاسلام مهدی طائب"، "حمیدرضا رستمی"، "فریدالدین حدادعادل"، "مالک شریعتی" و خانم "زهره الهیان".




 در اردیبهشت ماه سال 88 اولین کنگره سراسری جمعیت برگزار شد که طی آن 12 نفر دیگر هم به عنوان اعضای انتخابی شورای مرکزی جمعیت انتخاب شدند که به اتفاق اعضای هیات موسس، شورای مرکزی جمعیت را تشکیل دادند.


در اساسنامه این تشکل آمده است:
ضرورت ارتباط پويا و سامان يافته بين متن جامعه، نخبگان و حاكميت ايجاب می‌كند تا با استفاده از تجارب گذشته، فعاليت‌های مدنی با طراحی روشی بديع، بومی و خاص، در عرصه‌های سياسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ايران انجام پذيرد؛ بدون‌شک ايجاد حركت‌های اجتماعی ـ مردمی در جهت مطالبات حقيقی مردم و مصالح نظام جمهوری اسلامی و مديريت اين نيروی عظيم مردمی در زمينه‌های سياسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مستلزم سازماندهی خيل عظيم نيروهای اصولگرا است.

 از همين رو جذب، سازماندهی، هماهنگی و هدايت نيروهای معتقد، وفادار و ملتزم به نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جزء ماموریت‌های اصلی اين مجموعه بشمار می‌آید؛  ثمره اين سامانه نيز علاوه بر جنبش فراگير اجتماعی، پيوند سازمان يافته نخبگان با متن جامعه و توده‌های مردم خواهد بود تا جهت‌گيری‌های کلان نظام و منويات "مقام معظم رهبری" در بسترهای مناسب اجتماعی تحقق يابد.
 
مبانی فکری این مجموعه عبارت است از اعتقاد و پایبندی به: اسلام و آموزه‌های فردی و اجتماعی آن به عنوان یگانه راه سعادت و تعالی انسان‌ها؛ کارآمدی اسلام در اداره اجتماع و تشکیل حکومت برای رشد و سعادتمندی جوامع بشری؛ منشا الهی حکومت و نقش تعیین کننده مشارکت عامه مردم و آراء عمومی در نظام سیاسی کشور؛ مبانی و اهداف جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر قانون اساسی؛ اصل مترقی "ولایت مطلقه فقیه" به عنوان نماد عینی مردم سالاری دینی؛ اندیشه‌ها، رهنمودها و فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی).
 
  ماموریت جمعیت نیز ارتقای کارآمدی و اثربخشی نظام است که از طریق موارد زیر تحقق می‌یابد:
 

تبیین، عملیاتی و نهادینه کردن منویات، رهنمودها، دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری (حفظه الله)؛ توسعه و تعالی نظام‌های کلان کشور؛ افزایش اعتماد متقابل مردم و حکومت و تقویت پشتوانه‌های مردمی نظام؛ توسعه بسترهای شناخت، توانمندسازی و هدایت و بکارگیری ظرفیت‌های فردی و اجتماعی؛ نهادینه سازی نگرش و رفتارهای سیاسی سازمان یافته، باثبات و پایدار، یکپارچه و معنادار در میان نخبگان و عموم آحاد جامعه.
 
در این راستا فعاليت‌های اصلي مجموعه عبارتند از: سازماندهی اجتماعی به‌منظور نهادینه سازی گفتمان انقلاب تا پایین‌ترین سطوح جامعه و امیدآفرینی از طریق فهم و پیگیری مطالبات مردم؛ تولید فکر وبسته‌های فکری، تغذیه اذهان و افکار خواص وعموم، طراحی جریان، فضاسازی و فرهنگ سازی؛ طراحی نظام‌های کلان، تولید و تدوین برنامه‌های راهبردی بخش‌های تخصصی و توسعه  منطقه‌ای، طراحی و پیاده سازی راهکارهای کوتاه مدت بهبود مؤثر در عملکرد قوا و دستگاه‌های نظام؛ شناسایی و پرورش استعدادها، طراحی و بهبود روش‌های کادر سازی، توسعه توانمندی‌های کادر موجود و تربیت کادر جدید؛ صدور و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی به حوزه‌های فراملی و مدیریت شبکه نخبگان جهان اسلام .

رویکرد جمعیت رهپويان انقلاب اسلامی در انتخابات

جمعیت رهپویان از حاميان رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد بود و بنا بر اين اعتقاد که در میان اصولگرایان وي  بالاترین معدل را دارد جزو اولین گروه‌هایی بود که قبل از انتخابات، اصلح بودن احمدی نژاد را اعلام کرد؛ در واکنش به حوادث  فتنه سال 88 به بررسی  بازداشتگاه کهریزک  پرداخت؛ لذا با عقيده بر اينکه عده‌ای قصد دارند از این طریق به تخریب نظام بپردازند اعضای جمعیت به نمايندگی دکتر سروری مامور تحقیق در حادثه کهریزک شدند و افراد مقصر را از نظام جدا کرده و سعی در  تبیین حقیقت داشتند.

اعضاي منتخب در دومين  کنگره  سراسري جمعيت رهپويان در آذر ماه  سال 90

در دومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در "حسینیه اولین مظلوم" تهران و با حضور مسئولان استان‌ها و دبیران شهرستان‌های این جمعیت برگزار شد، اعضای شورای مرکزی این تشکل برای مدت 2 سال و بازرسین برای مدت 1 سال انتخاب شدند.

  گفتني است  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا آقامیری، زهره الهیان، محمد توکلی،  پیام تیرانداز، فریدالدین حدادعادل، محمد دهقان، حمیدرضا رستمی، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاء الله رفیعی آتانی، حجت‌الاسلام والمسلمین بهزاد زارع، علیرضا زاکانی، پرویز سروری، حمید سعادت، مالک شریعتی، حسن صادقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، غلامعلی عباس کیانی، حسین مظفر، الیاس نادران، علیرضا نادعلی، حجت ‌الاسلام والمسلمین نصیرنیک نژاد، محمد ودود حیدری به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند .




در حال حاضر  عليرضا زاکانی  نماينده مجلس شورای اسلامی همچنان بر سمت دبير کلي اين جمعیت باقی است و  اين حزب اصولگرا در 31 استان و 290 شهرستان کشور دفاتر خود را راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۰:۵۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
به نظر من این حزب یکی از بهترین حزب هایی است که من در این مدت با ان اشنا شدم و قصد فعالیت در اون رو دارم لطفا راهنمایی بفرمایید
آخرین اخبار