وزیر راه و شهرسازی گفت: بی گمان بازگشت رهبر کبیر انقلاب در 12 بهمن ماه سال 57 پایان یک دوره تاریخی و آغازدوران جدیدی ازتاریخ ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عباس آخوندی در مراسم نمادین سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور گفت: امروز پس از 35 سال گردهم آمده‌ایم تا یک رویداد تاریخی که سرنوشت ملت ایران را تغییر داد گرامی بداریم. رویدادی که حق شهروندی و حاکمیت ملی را برای مردم این سرزمین تثبیت کرد و اسلام را که جزء جداناپذیری فرهنگ ایرانی است در تمام فرایندهای حکمرانی ایران به عنوان مبنا رسمیت بخشید.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این روز در کنار دو پایه غیرقابل جایگزین با یکدیگر که همان استقلال آزادی است برای ملت ایران به ارمغان آورد .
 
وی تصریح کرد: بی گمان بازگشت رهبر کبیر انقلاب در 12 بهمن ماه سال 57 پایان یک دوره تاریخی و آغازدوران جدیدی ازتاریخ ایران است.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این رویداد یادآور غلبه خون بر شمشیر، حق بر تباهی و موفقیت اراده ملی در تغییر سرنوشت یک ملت است هرچند که تمام قدرت‌های خارجی در مقابل آن باشد.
 
آخوندی بایادآوری اینکه 12 بهمن آغاز یک حرکت است و نه اعلام یک وضعیت نهایی گفت: این روز یادآور این نکته مهم و تاریخی است که هیچگاه نباید به سکوت روی آوریم.این روز را باید جشن بگیریم نه از آن روی که صرفا پایان ایام زجر و  عذاب که از عصر خود دور نگاه داشته شده بود بلکه از آن رویی که آغاز حاکمیت ملی بر سه پایه فرهنگ اسلامی ایرانی، استقلال و آزادی است.
 
وی با تاکید بر اینکه این حاکمیت متعهد به حقوق ملت و توسعه ملی است افزود: حاکمیت مذکور حفظ کرامت و هویت ایرانیان را هدف خود قرار داده و حاکمیتی است که متعهد افزایش رفاه شهروندان در یک محیط رقابتی بین المللی است.  
 
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گرامیداشت این روز یادآور ضرورت اندیشیدن درباره افزایش کارایی این حاکمیت است اظهار کرد: رویکرد ما به بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب صرفاً‌ گرامیداشت یک واقعه تاریخی که موجبات غرور ملی را فراهم آورده نیست بلکه افزون بر آن یادگیری اجتماعی برای ایجاد یکپارچگی ملی به منظور سرعت بخشیدن به حرکت چرخه‌های توسعه ملی ایران اسلامی است.
 
آخوندی با اشاره به برگزاری مراسم جشن آغاز روزهای پیروزی انقلاب در فرودگاه مهرآباد گفت: امروز از نسل اول انقلاب دعوت کردیم تا تجربه خود را با نسل جدید در میان بگذارد و ضرورت پیوند بین نسلی را یادآوری کنیم. معتقدیم که نمی‌توان در تاریخ باقی ماند بنابراین باید رو به جلو باشیم و به فکر سرافرازی ایران اسلامی در جهان متحول امروزی .
 
وی با اشاره به اینکه جهان همواره در تغییر است تصریح کرد: دانش بشری در این عصر با سرعت رو به توسعه بوده و قدرت از آن ملت‌هایی است که در فرایند جهانی شدن از خود کارایی بیشتری نشان دهد.
 
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نسل اول انقلاب با رهبری امام فرزانه ضرورت این تغییر را دریافت و گام اول را برداشت افزود:‌اینکه در این روز گرد هم آمده‌ایم تا پیام آن امام عزیز را به جوانان یادآوری شویم که گفت تمام امید من به شما جوانان است لذا وظیفه ما در درون حاکمیت آن است که نقش تاریخی خود را در پیش‌برد ایران اسلامی ایفا کنیم.در راس این ماموریت نیز ایجاد ارتباط غیرنسلی برای پویایی تاریخی توسعه ایران است.
 
آخوندی اظهار کرد: به یقین ملتی می توانند موفق شوند که ارج پیشینیان را بدانند اما این ارج گذاری نباید باعث نادیده انگاشتن نقاط قوت و ضعف نسل پیشین شود ما بر این باور نیستیم که نسل اول و دوم انقلاب عاری از خطا بوده اند مهم ان است که این خطاها مانع از ارج گذاری تغییرات بنیادینی که این نسل ها برای ایران اسلامی به ارمغان آورده اند نشود.
 
وی گفت: بزرگداشت این روز باید موجب فراهم آوردن فضای نقد تاریخی برای آموختن از تاریخ و گشودن پنجره های جدید بر روی مردم این سرزمین باشد.  
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مطمئنیم ملت ایران با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب راه پیشرفت را خواهد پیمود و بر همه سختی‌ها فائق خواهد آمد. نسل جدید دانایی آن را دارد که با دست گرفتن از تاریخ و افزودن قدرت رقابت ‌پذیری خود موجبات سرافرازی این ملت عزیز را فراهم آورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار